عوامل افت دانش آموزان در درس زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم ( ESL) مستلزم کسب مهارت در زبانی است که اهمیت جهانی بسیار زیادی دارد. زبان انگلیسی به عنوان زبان ارتباطات بین‌المللی، شکاف‌های فرهنگی را پر می‌کند و تعاملات فرامرزی را تسهیل می‌کند.

برای افرادی که قصد تحصیل یا کار در خارج از کشور را دارند، تسلط به زبان انگلیسی اغلب یک پیش نیاز است. علاوه بر این، مهارت در زبان انگلیسی چشم‌اندازهای شغلی را افزایش می‌دهد و دسترسی به طیف وسیع‌تری از فرصت‌های شغلی در بخش‌های مختلف مانند تجارت، فناوری و دانشگاه را امکان‌پذیر می‌سازد. اما این مسیر بسیار پر چالش بوده و اگر هدف به درستی انتخاب نشود میتواند منجر به دلسردی و در نهایت توقف یادگیری شود. با یک نگاه به اطراف، کم نیستند کسانی که در سنین مختلف و به روش های مختلف شروع به یادگیری زبان انگلیسی کرده اند و در نهایت آن را رها کرده و به عبارتی بیخیال آن شده اند. اما چرا؟

عوامل متعددی در شکست دانش آموزان در درس های انگلیسی به عنوان زبان دوم (ESL) نقش دارند، از جمله:

1. فقدان انگیزه: اگر دانش آموزان انگیزه درونی یا بیرونی برای یادگیری زبان انگلیسی مانند علاقه شخصی، ارتباط درک شده یا پاداش های ملموس نداشته باشند، ممکن است دچار مشکل شوند. بسیار مهم است که زبان آموز با مدرس و محیطی که در آن به یادگیری زبان میپردازد ارتباط صحیحی برقرار کند. این یک رابطه دو طرفه است که در یک سوی آن زبان آموز و در سوی دیگر مدرس و کلاس زبان انگلیسی قرار دارند. تیم حرفه ای مدرسین و مشاورین آموزشگاه زبان ایرانمهر با بهره گیری از دانش روز دنیا و با بررسی دقیق شرایطِ زبان آموزان و کلاس ها، اطمینان حاصل میکنند که این ارتباط و رابطه به خوبی و به صورت ادامه دار و مستمری شکل گرفته و حفظ شود.

2. تمرین ناکافی: فرصت های ناکافی برای تمرین، چه در داخل و چه در خارج از کلاس، می تواند مانع فراگیری زبان شود. بدون تمرین منظم، دانش آموزان ممکن است برای درونی کردن قواعد گرامری، واژگان و ساختارهای زبان دچار مشکل شوند.

3. عادات ضعیف مطالعه: دانش آموزانی که فاقد مهارت ها یا استراتژی های مطالعه موثر هستند ممکن است حفظ اطلاعات یا پیشرفت در مطالعات زبان انگلیسی خود را چالش برانگیز بدانند و این هنر مدرس است که بتواند از ابتدای راه عادات خوب و موثر مطالعه را در زبان آموزان نهادینه کند.

4. مواجهه محدود با زبان انگلیسی: دانش‌آموزانی که در خارج از کلاس زبان انگلیسی، مانند رسانه‌ها، تعاملات اجتماعی یا تجربیات فراگیر، با زبان انگلیسی آشنا هستند، ممکن است برای توسعه مهارت در زبان دچار مشکل شوند. در میان چهار مهارت خواندن، نوشتن، مکالمه و شنیدن، مهارت مکالمه در ایران و در شرایط فعلی چالش بر انگیز ترین است. اگرچه زبان آموزان، بویژه گروه کودک و نوجوان به دلیل بهره جوئی از تکنولوژی و مواجهه بیشتر با شبکه های اجتماعی، ضعف کمتری در سه مهارت خواندن، شنیدن و نوشتن دارند با این حال شرکت در کلاس های مکالمه موسسه زبان ایرانمهر میتواند راه خوبی برای تقویت مهارت های مکالمه باشد تا این چهار مهارت همپا و در کنار هم به رشد متعادلی برسند.

5. اضطراب و ترس از شکست: اضطراب یا ترس از اشتباه کردن می تواند با تضعیف اعتماد به نفس، انگیزه و تمایل دانش آموزان به خطر کردن در استفاده از زبان انگلیسی مانع یادگیری زبان شود. این امر بویژه در کودکان میتواند عاملی برای بی علاقگی آنها به یادگرفتن باشد و در آنها ایجاد دافعه کند. آموزشگاه زبان ایرانمهر با کمک مدرسین مجرب و روشهای استاندارد و بین المللی بویژه در کلاس های آموزش زبان انگلیسی برای کودکان، اطمینان حاصل می نماید که این اتفاق رخ نداده و کودکان و خردسالان از همان ابتدا، بدون ترس و اضطراب در محیطی شاد به یادگیری زبان بپردازند.

آموزش انگلیسی خردسالان

6. آموزش ناکارآمد: روش‌های آموزشی ضعیف، حمایت ناکافی معلم، یا مواد آموزشی نامتناسب می‌تواند مانع یادگیری دانش‌آموز شود و به شکست در درس‌های ESL کمک کند.

7. موانع زبان: دانش آموزانی که با موانع زبانی قابل توجهی مواجه هستند، مانند مهارت محدود در زبان مادری خود یا قرار گرفتن در معرض چندین زبان، ممکن است در تسلط بر زبان انگلیسی با مشکلاتی مواجه شوند. بی شک این وظیفه مدرس است که این موانع را شناخته و به رفع آنها بپردازد.

8. تفاوت‌های فرهنگی: تغییرات در هنجارهای فرهنگی، سبک‌های ارتباطی و شیوه‌های آموزشی می‌تواند چالش‌هایی را برای دانش‌آموزان ESL، به‌ویژه آن‌هایی که دارای پیشینه‌های غیرغربی یا فرهنگی متنوع هستند، ایجاد کند.

چرا ایرانمهر؟

درباره ایرانمهر

پرداختن به این عوامل مستلزم یک رویکرد چند وجهی است که شامل ارائه آموزش های جذاب و مرتبط، تقویت یک محیط یادگیری حمایتی، ترویج مشارکت فعال دانش آموزان، و ارائه حمایت هدفمند برای رفع نیازهای یادگیری فردی است. با پرداختن به این چالش ها به طور فعال، مدرسین می توانند به دانش آموزان ESL کمک کنند تا بر موانع غلبه کنند و در سفر یادگیری زبان خود به موفقیت برسند. یک مدرس موفق کسی است که هم دانش به روزی داشته باشد و هم با بهره مندی از دامنه گسترده اطلاعات عمومی خود بتواند زبان آموز را در چالش های پیش روی یادگیری یک زبان جدید همراهی کند. این همراهی نه فقط در مسیر یادگیری نکات گرامری، که باید در مسیر یادگیری فرهنگ ها و عادات صحیح نیز باشد. تیم حرفه ای آموزش مدرسین آموزشگاه زبان ایرانمهر همواره در تلاش هستند تا نه تنها از مجرب ترین مدرسین بهره برده بلکه با برگزاری کارگاه ها و در اختیار گذاشتن مطالب آموزنده به افزایش مهارتها و توانائی های مدرسین خود کمک نماید.

در نهایت؛ در حالی که عوامل متعددی وجود دارد که می‌تواند در شکست دانش‌آموزان در درس‌های انگلیسی به‌عنوان زبان دوم (ESL) نقش داشته باشد، مهم است که بدانیم مسیر پیش روی هر زبان‌آموز منحصربه‌فرد است. با شناسایی و پرداختن به چالش‌های خاص دانش‌آموزان ESL، مدرسین می‌توانند محیط‌های یادگیری فراگیرتر و مؤثرتری ایجاد کنند که از موفقیت دانش‌آموز حمایت می‌کند. با ترکیبی مناسب از انگیزه، تمرین، پشتیبانی و آموزش های فرهنگی پاسخگو، دانش آموزان ESL می توانند بر موانع غلبه کرده و به اهداف یادگیری زبان خود دست یابند.

کپی شد
دیدگاه
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دانشیاری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    بیشتر بدانید
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دانشیاری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد