تعطیلی آخر هفته منتفی شد؛ شنبه و پنجشنبه همچنان روز کاری؟!

در خبرهای داغ چند روز اخیر، بحث داغ تعطیلی آخر هفته در ایران بالا گرفته بود. طرحی از سوی دولت برای افزایش تعطیلات هفتگی به دو روز، با مخالفت‌های گسترده‌ای از جمله اتاق بازرگانی و بخش خصوصی روبرو شد. اما در نهایت، خبر خوش برای فعالان اقتصادی و مردم این سرزمین رسید: تعطیلی آخر هفته منتفی شد و شنبه و پنجشنبه همچنان روزهای کاری خواهند بود.

تلاش‌های اتاق بازرگانی برای حفظ روزهای کاری

محمود نجفی عرب، رئیس اتاق بازرگانی تهران، در این باره اعلام کرد که اتاق‌های بازرگانی از همان ابتدا با رویکردی ملی و دغدغه حفظ منافع کشور، در تلاش برای جلوگیری از تصویب لایحه افزایش تعطیلات بودند. وی با اشاره به مضرات تعطیلی پنجشنبه، از جمله کاهش روزهای کاری مشترک با سایر کشورها و آسیب‌های اقتصادی 8 تا 10 میلیارد دلاری، تاکید کرد که این طرح می‌توانست لطمه‌ای جبران‌ناپذیر به اقتصاد کشور بزند.

تغییر نظر مجلس و هیات عالی نظارت

با پیگیری‌های اتاق بازرگانی و سایر نهادها، ابتدا نظر کمیسیون اجتماعی مجلس تغییر کرد و تعطیلی پنجشنبه از دستور کار خارج شد. در ادامه، با حضور نجفی عرب در هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، کلیت طرح افزایش تعطیلات هفتگی منتفی شد.

پنجشنبه همچنان روز کاری

رئیس اتاق بازرگانی تهران در این خصوص افزود که هیات عالی نظارت نه تنها با تعطیلی شنبه، بلکه با هرگونه افزایش تعطیلات هفتگی مخالف بود. همچنین تاکید شد که پنجشنبه جزو تعطیلات رسمی کشور نیست و همه سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی موظف به ارائه خدمات، از جمله خدمات تجاری، در این روز هستند.

موفقیت بزرگ برای اقتصاد ایران

نجفی عرب در پایان صحبت‌های خود، صرف نظر کردن قانونگذار از تعطیلی روز پنجشنبه را برای بخش خصوصی و اقتصاد کشور یک موفقیت چشمگیر دانست و ابراز امیدواری کرد که با حفظ روزهای کاری، شاهد رونق و پویایی بیشتر در اقتصاد ایران باشیم.

نکات مهم

  • تعطیلی دو روزه آخر هفته منتفی شد و شنبه و پنجشنبه همچنان روزهای کاری خواهند بود.
  • اتاق بازرگانی و بخش خصوصی نقشی کلیدی در جلوگیری از تصویب این طرح داشتند.
  • تعطیلی پنجشنبه می‌توانست به اقتصاد کشور آسیب جدی بزند.
  • پنجشنبه جزو تعطیلات رسمی کشور نیست و همه ادارات و سازمان‌ها در این روز موظف به ارائه خدمات هستند.

منبع: تسنیم

 

کپی شد
دیدگاه
  • علی

    آنان ک دو هفته دو هفته هستن رو 20روز کار ده روز استراحت وگرنه شما حق نیستین

  • مسلم

    آقای رئیس اتاق بازرگانی چند ساله پنجشنبه ها در پایتخت تعطیله هیچ اتفاقی نیفتاده ،حالا که به استان ها رسید شما نگران شدی....
    زحمتتون تعطیلی پنجشنبه پایتخت رو هم ملغی بفرمایید...

مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دانشیاری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    بیشتر بدانید
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دانشیاری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد