کارمزد صرافی چیست؟! معرفی بهترین صرافی با کارمزد کم

آیا تا به حال به هزینه های مختلفی که در معاملات ارزهای دیجیتال وجود دارد دقت کرده اید؟ آیا می دانید کارمزد معاملات چیست و چگونه محاسبه می شوند؟ در این بلاک سعی شده است تا به طور کامل به توضیح در مورد این هزینه مهم در معاملات کریپتو کارنسی بپردازد. پیشنهاد می کنم حتما این مقاله را با دقت بخوانید تا درک جامعی نسبت به این هزینه مهم و کلیدی در معاملات ارزها پیدا کنید. اطلاع از این موارد به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید سودآوری بیشتری در معاملات خود داشته باشید.

کارمزد چیست؟!

کارمزد هزینه ای است که صرافی شما برای هر معامله دریافت می کند. اگر کارگزار شما بابت هر تراکنش کارمزد دریافت کند، شما هر بار که معامله ای را انجام می دهید، چه خرید و چه فروش، باید این مبلغ را پرداخت کنید. میزان کمیسیون می تواند به صورت ثابت (مانند 5 دلار برای هر معامله) یا متغیر (بر اساس درصدی از حجم معاملاتی) تعیین شود.

انواع کارمزد صرافی ها

صرافی‌های ارزهای دیجیتال معمولاً چند نوع کارمزد دارند که عبارتند از:

کارمزد صفر

برخی صرافی برای نمادهای خاصی کمیسیون دریافت نمی کنند که همین امر موجب استقبال زیاد کاربران از آن پلتفرم شده. در ادامه مقاله این صرافی ها در وب سایت نظارت دات کام معرفی خواهند شد.

کارمزد نقل و انتقال داخلی

صرافی ها بخش های مختلفی همچون اسپات، معاملات فیوچرز، کپی ترید، جفت ارزهای فارکس و استیکینگ دارند. برای معامله در هر بخش باید ابتدا موجودی کیف پول خود را در صرافی به آن بخش خاص انتقال دهید. در برخی مواقع این نقل و انتقالات شامل کارمزد می شود. 

کارمزد شبکه

این کارمزد هنگام انتقال ارزهای دیجیتال از کاربر کسر می‌شود. کمیسیون معمولا توسط شبکه‌ای که انتقال کوین در آن انجام می‌شود، تعیین می‌شود و صرافی‌ها در تعیین آن نقشی ندارند و به عنوان کارمزد انتقال یا کارمزد تراکنش (Transaction Fee) شناخته می‌شود. 

کارمزد واریز و برداشت

معمولاً واریز به کیف پول صرافی ها رایگان است. اما برداشت از کیف پول صرافی مشمول پرداخت کارمزد است. میزان این کارمزد به نوع ارز و شبکه بلاک‌چین بستگی دارد و به طور متغیر محاسبه می شود. به عنوان مثال، کارمزد بلاک چین اتریوم با ارز اتریوم محاسبه می شود و کارمزد بلاک چین تون با ارز تون و به طور کل قیمت و ارزش اتریوم بالاتر است. بنابراین کارمزدهای شبکه اتریوم برای ایرانیان به صرفه نیست.

کارمزد معاملات

این کارمزد بخش اصلی درآمد صرافی‌ها را تشکیل می ‌دهد. معمولاً به صورت درصدی از کل مبلغ معامله از هر دو طرف (خریدار و فروشنده) کسر می ‌شود. روش‌های مختلفی برای محاسبه آن وجود دارد، مانند کارمزد Taker و Maker. 

علاوه بر این، برخی صرافی‌ها ممکن است کارمزدهای دیگری نیز داشته باشند:

کارمزد خدمات اضافی:

برای خدمات خاصی مانند استیکینگ، ممکن است کارمزد جداگانه‌ای دریافت شود.

کارمزد واریز تومان:

برخی صرافی‌ها برای واریز تومان از طریق درگاه پرداخت یا واریز مستقیم، کارمزد کمی دریافت می‌کنند.

نکته مهم این است که برخی صرافی‌ها ممکن است در بخش‌هایی مانند "خرید آسان" کارمزد صفر ارائه دهند تا معاملات را برای کاربران آسان‌تر کنند. 

 

بهترین صرافی از نظر کارمزد

صرافی های زیادی در دنیای ارزهای دیجیتال وجود دارند. اما از این میان تنها چند پلتفرم به ایرانیان بدون احراز هویت خدمات ارائه می کنند. از بین این صرافی ها، برخی شرایط معاملاتی مناسبی را برای معامله گران ایرانی در نظر گرفته اند. این پلتفرم ها علاوه بر کارمزدهای کم، هزینه واریز و برداشت نیز از تریدرها نمی گیرند. این موضوع در سود آوری معاملات نقش اساسی را ایفا می کند. 

همچنین، این صرافی ها از سرعت بالا، ارائه ارزهای متعدد، بونوس های جذاب و اسپردهای کم برخوردارند. از این رو برای دانستن نام این پلتفرم ها به وب سایت نظارت دات کام مراجعه کرده و کارمزدها و شرایط معاملاتی هر صرافی را با یکدیگر مقایسه کنید.

مزایا صرافی با کارمزد کم

کار با یک صرافی با کارمزد کم می تواند مزایای قابل توجهی برای سرمایه گذاران داشته باشد. در دنیای سرمایه گذاری، هزینه ها می توانند تاثیر بزرگی بر بازدهی نهایی شما داشته باشند. بنابراین، کاهش هزینه های معاملاتی می تواند به افزایش سودآوری در بلند مدت کمک کند. مزایا صرافی با کارمزد کم عبارتند از:

   

کاهش هزینه های معاملاتی

با وجود کمیسیون های معاملاتی کم، سرمایه گذاران می توانند هزینه های خود را کاهش دهند و بازدهی بیشتری کسب کنند.

افزایش انعطاف پذیری

بدون نگرانی در مورد کمیسیون های معاملاتی زیاد، سرمایه گذاران می توانند با آزادی بیشتری معامله کنند و زمان ورود و خروج از بازار را بهینه سازی کنند.

مناسب برای معامله گران کم حجم

برای سرمایه گذارانی که با مبالغ کم شروع می کنند، هزینه های کارمزدها می تواند درصد قابل توجهی از سرمایه را ببلعد. بروکر های بدون کمیسیون این مشکل را برطرف می کنند.

تشویق به معاملات متعدد

بدون نگرانی از کمیسیون، سرمایه گذاران می توانند بدون ترس از هزینه های اضافی، پرتفوی خود را بهینه سازی و تنوع بخشی کنند.

شفافیت بیشتر هزینه ها

با حذف کمیسیون های پنهان، محاسبه هزینه های واقعی معاملات برای سرمایه گذاران ساده تر می شود.

 

سخن پایانی

کمیسیون و کارمزد هزینه مهم در معاملات ارزهای دیجیتال هستند که تریدر ها باید با آن ها آشنا باشند. کمیسیون هزینه ای است که برای هر معامله پرداخت می شود. تریدر ها باید قبل از معامله، شرایط کمیسیون و کارمزد کارگزار خود را بررسی کنند تا بتوانند سودآوری بیشتری داشته باشند. آگاهی از این دو هزینه، کلید موفقیت در معاملات ارزهای دیجیتال است. بهترین صرافی ها از نظر کارمزد را می توانید در وب سایت رسمی نظارت دات کام مشاهده کرد.

 

کپی شد
دیدگاه
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دانشیاری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    بیشتر بدانید
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دانشیاری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد