آشنایی با موضوع

مدل مفهومی (conceptual model) به چارچوب و الگویی اطلاق می گردد که روابط بین متغیرها، مفاهیم و یا اجزاء یک سیستم را نشان می دهد؛ و به مخاطب برای فهمیدن، شبیه سازی و درک بهتر مفاهیم و موضوعات مورد نظر کمک می کند. مدل مفهومی یک نمایش از سیستم است که توسط ترکیبی از مفاهیمی است که برای کمک به درک، فهم، یا شبیه‌سازی یک موضوع استفاده می‌شود. بعضی از مدل‌ها اجسام فیزیکی هستند؛ برای نمونه، یک مدل اسباب‌بازی که جمع شده و ممکن است مانند شئی که نمایش می‌دهد عمل کند. اصطلاح مدل مفهومی ممکن است برای اشاره به مدل هایی که پس از فرآیند مفهوم سازی یا تعمیم شکل می گیرند استفاده شود. مدل های مفهومی اغلب انتزاعی از چیزهایی است که در دنیای واقعی، چه فیزیکی و چه اجتماعی وجود دارند. مطالعات معنایی مربوط به مراحل مختلف شکل گیری مفهوم است. معناشناسانه اساسا در مورد مفاهیم است.
در این صفحه تعداد 290 مقاله تخصصی درباره مدل مفهومی که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI ترجمه شده مدل مفهومی
مقالات ISI مدل مفهومی (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: مدل مفهومی; Sustainable development; Co-creation; Social responsibility; Stakeholder engagement; Conceptual model; Triple bottom line;
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: مدل مفهومی; Juvenile idiopathic arthritis (JIA); Fatigue; Pain; Patient reported outcome measures (PROM); Conceptual model; Systematic review;