۱۱ فاکتور مهم در خرید هاست لینوکس که باید بدانید

یکی از مهم‌ترین مراحلی که هر کس در زمان راه اندازی وب‌سایت با آن رو به رو می‌شود، خرید هاست است. سرویس هاست همان فضای میزبانی است که اطلاعات مربوط به وب‌سایت شما روی آن بارگذاری می‌شود. به عبارت دقیق‌تر، سرویس هاست بخشی از فضای یک سرور فیزیکی است که به صورت ۲۴ ساعته به اینترنت متصل است. بنابراین وب‌سایت و اطلاعات شما به صورته ۲۴ ساعته در سطح اینترنت دردسترس خواهد بود.

هاست لینوکس یکی از انواع سرویس‌های هاست است که بر مبنای سیستم عامل لینوکس راه اندازی شده است. سرویس‌های هاست لینوکس توسط بسیاری از شرکت‌های میزبانی وب ارائه می‌شوند. اما برای اینکه بتوانید انتخاب درستی در خرید سرویس هاست لینوکس داشته باشید لازم است فاکتورهای مهمی را در نظر داشته باشید. در این مقاله ۱۱ فاکتور مهم در خرید هاست لینوکس را به شما خواهیم گفت تا بتوانید انتخاب بهتری در خرید خود داشته باشید.

فاکتورهای خرید هاست لینوکس

برای خرید یک سرویس هاست لینوکس حرفه‌ای نکات زیر را مد نظر داشته باشید.

1-قیمت

یکی از فاکتورهای مهم در خرید هاست لینوکس، قیمت آن است. در خرید سرویس هاست لازم است با توجه به توان مالی خود سرویس مورد نظرتان را انتخاب کنید. اما حتما دقت داشته باشید که برای قیمت پایین، کیفیت را از دست ندهید! مطمئنا هر شرکت میزبانی هاست، با توجه به خدماتی که ارائه می‌کند، ممکن است سیاست قیمت گذاری متفاوتی داشته باشد. بنابراین بهتر است پیش از خرید حتما به قیمت و تناسب آن با کیفیت سرویس دقت داشته باشید.

2-پشتیبانی

می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین فاکتورها در خرید هاست لینوکس، نحوه پشتیبانی سرویس است. پیش از خرید هاست حتما لازم است به سابقه کاری و نحوه پشتیبانی شرکت‌های هاستینگ توجه داشته باشید. خدمات پشتیبانی هاست، تاثیر بسیار زیادی روی دردسترس بودن سایت و حفظ کیفیت وب‌سایت شما دارد. بهتر است سرویس هاست لینوکس خود را از شرکت‌هایی خریداری کنید که دارای تیم پشتیبانی مجرب بوده و به صورت ۲۴ ساعته روی سرویس‌ها نظارت داشته باشند تا در صورت بروز هر گونه مشکل، در اولین فرصت مورد را رفع کنند. لازم به ذکر است برای خرید هاست لینوکس به https://limoo.host/linux-hosting/ مراجعه کنید.

3-امنیت

امنیت یکی دیگر از فاکتورهای مهم در خرید سرویس هاست لینوکس است. اگر سرویس دهنده‌ای که به شما هاست ارائه می‌کند، تمام فاکتورهای یک هاست خوب را دارا باشد اما نتواند امنیت لازم را برای وب‌سایت شما برقرار کند، در آینده‌ای نزدیک قطعا وب‌سایت شما دچار مشکل خواهد شد. توجه داشته باشید که امنیت یک سرویس هاست، به صورت چند لایه‌ای است. بخشی از تامین امنیت وظیفه شرکت هاستینگ و ارائه دهنده سرویس هاست است و بخش دیگری از آن نیز متوجه کاربری است که از آن سرویس استفاده می‌کند.

4-بکاپ گیری

تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات هاست، یکی از خدماتی است که شرکت‌های هاستینگ برای رفاه بیشتر کاربران خود در نظر می‌گیرند. اکثر شرکت‌های هاستینگ به صورت دوره‌ای از تمام سرویس‌های هاست میزبانی شده روی سرورهایشان بکاپ تهیه می‌کنند. این نسخه بکاپ در زمان‌هایی که وب‌سایت شما دچار مشکلات نرم افزاری یا برنامه نویسی می‌شود و امکان حل کردن مشکل وجود ندارد، بسیار کمک کننده خواهد بود.

5-قدرت سخت افزاری سرور

یکی از مهم‌ترین نکات در خرید سرویس هاست لینوکس، خرید سرویسی است که سرور میزبان آن با استفاده از بهترین و به روزترین سخت افزار پیکربندی شده باشد. یک زیر ساخت قدرتمند و به روز، می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در افزایش سرعت و کیفیت سرویس شما داشته باشد.

6-سرعت

بی شک یکی از مهم‌ترین فاکتورهای خرید هاست لینوکس، سرعت سرویس است. سرعت هاست می‌تواند به صورت مستقیم بر سئو و بازدید وب‌سایت شما تاثیر داشته باشد. هرگز از نقش سرعت در کیفیت سرویس هاست خود غافل نشوید!

7-کیفیت زیر ساخت (دیتاسنتر)

سرورهای فیزیکی که هاست شما روی آن‌ها میزبانی می‌شود، در مراکز مخصوص نگهداری سرور قرار می‌گیرند. این مراکز دیتاسنتر نام دارند. دیتاسنترها نیز درست مانند شرکت‌های هاستینگ، متعدد هستند و کیفیت‌های گوناگونی دارند. بهتر است میزبانی هاست خود را به شرکتی بسپارید که با دیتاسنترهای مشهور و معتبر همکاری می‌کند. به این ترتیب می‌توانید از کیفیت زیرساخت میزبان هاست لینوکس خود اطمینان داشته باشید.

8-پایداری

زمان پایداری یا آپتایم سرور در واقع مدت زمانی است که سرویس هاست شما در سراسر وب دردسترس است. توجه داشته باشید این زمان شامل زمان‌هایی که سایت شما به دلیل مشکلات برنامه نویسی از دسترس خارج شده است نمی‌شود و صرفا مربوط به زمانی است که سرویس به دلیل مشکلات موجود در زیرساخت از دسترس خارج شده باشد. آپتایم بالا یکی از فاکتورهای مهم در سنجش کیفیت سرویس‌ها است.

9-انعطاف پذیری

توجه داشته باشید ممکن است وب‌سایت شما بعد از مدت زمانی کوتاهی پیشرفت کند و نیاز به فضای دیسک یا منابع بالاتری پیدا کنید. سرویس هاست لینوکس شما باید این انعطاف پذیری را داشته باشد که در صورت نیاز بتوانید سرویس خود را با پرداخت ما به تفاوت، به پلن‌های بالاتر ارتقا دهید و امکان استفاده از منابع بیشتر را داشته باشید. این ویژگی این امکان را برای کابران فراهم می‌کند که بتوانند در ابتدای زمان راه اندازی سایت که نیاز به منابع زیادی ندارد، سرویس‌های با منابع کمتر و هزینه کمتر خریداری کنند.

10-وب سرور

پیش از خرید هاست حتما با پشتیبان هاستینگ مورد نظر در ارتباط باشید و در مورد وب سرور نصب شده روی سرویس‌های هاست لینوکس سوال کنید. در حال حاضر سریع‌ترین و قدرتمندترین وب سرور مورد استفاده توسط شرکت‌های میزبان هاست، وب سرور لایت اسپید (LiteSpeed) است. وب سرور درواقع رابطی است میان کاربر و سرور، قدرت پردزاش وب سرور، تاثیر مستقیم در سرعت لود صفحات وب‌سایت شما دارد.

  1. امکانات جانبی

سرویس‌های هاست دارای برخی امکانات جانبی نیز هستند که در هر سرویس دهنده ممکن است با سرویس دهنده دیگر متفاوت باشد. در زمان خرید هاست باید دقت داشته باشید هاستینگ مورد نظر شما چه امکاناتی را روی سرویس هاست لینوکس به شما ارائه می‌کند. این امکانات می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • امکان اضافه کردن دامنه یا addon domain

  • امکان اضافه کردن پارک دامنه و ساب دامنه

  • امکان استفاده از سرویس ایمیل

  • امکان نصب آسان برخی ‌سیستم‌های مدیریت محتوا مثل وردپرس

  • امکان مدیریت ماژول‌ها و تنظیمات php

  • امکان بکاپ گیری در زمان‌های مورد نیاز

  • ارائه خدماتی مانند گواهینامه امنیتی رایگان

چرا باید هاست لینوکس لیمو هاست را انتخاب کنم؟

لیموهاست پلن‌های پرسرعت مختلفی را برای کاربری لینوکس تعریف کرده‌است. هاست لینوکس سی‌پنل لیمو، میزبان مناسبی برای تمام  CMS های لینوکسی است و نسبت به میانگین بازار، بسیار مقرون به صرفه و اقتصادی است. با انتخاب هریک از سرویس‌های لینوکسی لیموهاست نهایت سرعت و کیفیت را تجربه خواهید کرد.

جمع بندی

انتخاب یک سرویس میزبانی خوب یکی مهم‌ترین گام‌ها در راه اندازی کسب و کارهای آنلاین است. برای اینکه بتوانید زیر ساخت مناسبی برای کسب و کار آنلاین خود تهیه کنید لازم است یک سرویس هاست مناسب خریداری کنید. سرویس های هاست لینوکس یکی از پر کاربردترین و محبوب‌ترین انواع سرویس هاست هستند که در حال حاضر توسط بسیاری از شرکت‌های میزبان هاست ارائه می‌شوند. اما انتخاب یک میزبان خوب بدون داشتن اطلاعات کافی میسر نخواهد بود.

برای انتخاب یک سرویس هاست لینوکس مناسب لازم است فاکتورهای یک هاست لینوکس خوب را بدانید و در زمان خرید آن‌ها را مد نظر بگیرید. در این مقاله سعی کردیم ۱۱ فاکتور بسیار مهم که در خرید هاست لینوکس باید مد نظر گرفته شود را ذکر کنیم. امیدواریم پس از خواندن این مقاله بتوانید بهترین هاست لینوکس را با توجه به نیازمندی‌های وب‌سایت خود خریداری کنید.

کپی شد
دیدگاه
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دانشیاری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    بیشتر بدانید
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دانشیاری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد