آشنایی با موضوع

مدل تکامل چشم‌انداز یک مدل عددی با مبنای طبیعی است که تغییرات سطح زمین را در طول زمان شبیه‌سازی می‌کند. این مدل به بیان موضوعاتی مانند فرسایش یخچالی و رسوب‌گذاری، فرسایش، جابه‌جایی رسوب و رسوب‌گذاری در سیستم‌های جریانی مانند رودها، حرکات دامنه‌ای و دیگر حوادث متناوب مانند سنگ‌ریزش، جریان واریزه‌ای، زمین‌لغزش و دیگر فرایندهای سطحی می‌پردازد. همچنین عواملی مانند برخاستگی تکتونیکی یا فرونشست نیز می‌تواند باعث تحول و تکامل چشم‌اندازها شود. در یک چشم‌انداز معمولی بسیاری از این عوامل موجب تحول و تکامل می‌شوند. مدل‌های تکامل چشم‌انداز ابتدا در دهه ۱۹۷۰ توسعه داده شد و عمدتاً در دانش ژئومورفولوژی مورد استفاده قرار می‌گیرد. مدل های عددی تکامل چشم انداز در ابتدا برای بررسی ژئوموفولوژی و هیدرولوژی آبخیز طبییعی گسترش یافته و ابزار رایجی برای بررسی رفتار ژئومورفیک در مقیاس های زمانی و مکانی شدند. همه این مدل ها از یک مدل ارتفاع دیجیتال (DEM) به عنوان نمایشی از سطح چشم انداز استفاده کرده و یک مسئله مهم، کیفیت و وضوح این سطح است.
در این صفحه تعداد 265 مقاله تخصصی درباره تکامل چشم‌انداز که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI تکامل چشم‌انداز (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: تکامل چشم‌انداز; Ice-sheet modelling; Eurasian ice sheet complex; Late Weichselian; Palaeo ice-sheet reconstruction; Dynamic ice behaviour; Palaeo climate; Landscape evolution; Subglacial erosion; Barents Sea ice sheet; Fennoscandian ice sheet;
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: تکامل چشم‌انداز; Late Quaternary; Atlantic Coastal Plain; Lower Mississippi Valley; Eastern Gulf Coastal Plain; Climate change; Landscape evolution