آشنایی با موضوع

پریفیتون Periphyton از دو کلمه Peri و Phyton تشکیل یافته است. Peri پیشوندی است به معنی اطراف، و در تشریح به معنی «احاطه کننده عضو» می باشد. Phytonنیز به واحد گیاهی یا پیوند گیاه معنی شده است. تعاریف مختلفی از پریفیتون شده که اساس کار ما بر این تعریف بنا نهاده شده است. پریفیتون به اجتماعی از موجودات گیاهی و جانوری اطلاق می شود که به اجسام و سطوح مختلف سخت از قیبل سنگ ها، چوب ها، گیاهان آبزی، جانوران آبزی موجود در آب می چسبند. در اکوسیستم های آبی از نظر اکولوژیکی، پریفیتون یکی از حلقه ها در زنجیره بیولوژیکی بین پلانکتون و بنتوز می باشد. در سال 1758 میلادی بر روی یک کشتی انگلیسی به نام «Alarm» یک لایه نازک مسی را برای آژمایش به منظور مبارزه با پریفیتون به بدنه کشتی چسباندند. این عمل برای اولین بار در زمینه مبارزه با پریفیتون انجام گرفت. این روش مبارزه با پریفیتون تا اواخر قرن هجده که کشتی های آهنی به وجود آمدند ادامه یافت. در سال 1993 میلادی Wetzel در مورد پریفیتون می گوید. پریفیتون گرچه به صورت گسترده ای مورد استفاده قرار گرفته، معمولاً به رشد میکروفلور روی سوبسترا اطلاق می شود. ارجاع به تقسیم بندی های اختصاصی تر با عبارات پیچیده (مثل: Epiphytic periphyton) باعث نامگذاری نادرست و اغلب بیهوده می شود. یک بیان بسیار روشن تر از «Round» ارائه شده که عبارت است از: اطلاق به ارگانیسم هایی با تغییرات مناسب که توصیف گر سوبستراهایی در محیط های طبیعی است که بر روی آنها رشد می نمایند.
در این صفحه تعداد 247 مقاله تخصصی درباره پریفیتون که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI پریفیتون (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: پریفیتون; α; the initial adsorption rate (mg g− 1 h− 1); β; the desorption constant (g mg− 1); m; mass of adsorbent (g); t; time (h); C; the constant of boundary layer effect; H; Shannon index; R; ideal gas constant (8.314 J mol− 1 K− 1); T;