گیشه سینما در خرداد: رونق در پایتخت و شهرهای بزرگ

سینماها در خرداد ماه شاهد حضور بیش از یک میلیون و پانصد هزار نفر تماشاگر بودند. این آمار نشان‌دهنده افزایش استقبال از سینما در مقایسه با ماه‌های گذشته است.

در میان سینماهای سراسر کشور، پردیس سینمایی کورش در تهران با بیش از ۱۴۶ هزار بیننده و فروش بیش از ۱۰ میلیارد تومان، عنوان پربیننده‌ترین و پرفروش‌ترین سینمای ایران در خرداد ماه را از آن خود کرد.

علاوه بر پردیس کورش، سینماهای ایران‌مال در تهران، هنر شهر آفتاب در شیراز، آزادی در تهران، سیتی‌سنتر در اصفهان، هویزه در مشهد، مگامال در تهران، اکومال در کرج، لوتوس مال و بام نیایش در تهران نیز در رده‌های بعدی پربیننده‌ترین و پرفروش‌ترین سینماهای کشور در خرداد ماه قرار گرفتند.

نکات قابل توجه

  • استقبال از سینما در تهران: 4 رتبه از 10 سینمای پربیننده در خرداد ماه در تهران واقع شده‌اند. این موضوع نشان‌دهنده تمرکز بالای سینماها و همچنین استقبال بیشتر ساکنین پایتخت از سینما است.
  • درخشش سینماهای شیراز و اصفهان: هنر شهر آفتاب در شیراز و سیتی‌سنتر در اصفهان به ترتیب سومین و پنجمین سینمای پربیننده کشور در خرداد ماه بودند. این آمار نشان‌دهنده علاقه‌مندی مردم این دو شهر به سینما و رونق صنعت فیلم در این شهرها است.
  • پنج استان پرفروش: تهران، خراسان رضوی، اصفهان، فارس و البرز به ترتیب 5 استان پرفروش سینمای ایران در خرداد ماه بودند.

آمار و ارقام ارائه شده در این گزارش نشان‌دهنده رونق نسبی در سینمای ایران، به خصوص در ماه خرداد است. با وجود این، همچنان پتانسیل رشد و پیشرفت صنعت سینما در کشور وجود دارد و امیدواریم شاهد افزایش تولید فیلم‌های باکیفیت و استقبال بیشتر مردم از سینما در سال‌های آینده باشیم.

منبع: ایرنا

کپی شد
دیدگاه
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    بیشتر بدانید
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان