گوجه فرنگی رگه سفید دارد؟ نگران نباشید!

رگه‌های سفید داخل گوجه‌فرنگی هیچ ضرری برای سلامتی شما ندارند. این رگه‌ها که ممکن است در برخی گوجه‌فرنگی‌ها دیده شوند، به دلیل عوامل طبیعی مانند کم یا زیاد شدن نور، آبدهی نامناسب، تاخیر یا تعجیل در برداشت و موارد مشابه ایجاد می‌شوند.

دکتر محمد مهدی رزمجو، مدیر نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در این باره توضیح می‌دهد

  • منشا رگه‌های سفید: این رگه‌ها ناشی از رسوب نیترات و فلزات سنگین نیستند و جای هیچ نگرانی وجود ندارد.
  • کنترل کیفیت: نیترات و فلزات سنگین در گوجه فرنگی و سایر محصولات کشاورزی به طور مرتب در آزمایشگاه‌های معتبر علوم پزشکی پایش می‌شوند و در صورت مشاهده هرگونه مورد غیرمجاز، تذکرات لازم داده می‌شود.
  • هشدار در مورد شایعات: دکتر رزمجو از مردم می‌خواهد که به شایعات و اطلاعات نادرست منتشر شده در فضای مجازی توجه نکنند. تزریق رنگ به هندوانه یا سایر میوه‌ها نیز کذب محض است و هیچ پایه و اساسی ندارد.
  • آزمایش‌های مستمر: دانشگاه علوم پزشکی شیراز به طور منظم از نمونه‌های مختلف محصولات کشاورزی نمونه‌گیری می‌کند و آن‌ها را از نظر انطباق با استانداردها بررسی می‌کند. در این بررسی‌ها، 10 درصد از نمونه‌ها در سال گذشته دارای عدم انطباق با استانداردها بودند که بیشتر مربوط به پیاز و سیب زمینی بوده است.

هدف از این نظارت‌ها: تضمین سلامت و کیفیت مواد غذایی مصرفی مردم است.

با خیال راحت از گوجه‌فرنگی‌هایتان لذت ببرید!

 

کپی شد
دیدگاه
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    بیشتر بدانید
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان