آشنایی با موضوع

میان‌آسایی یا دیاپوز پدیده ای یا دوره ای است که در طی آن رشد و نمو و فعالیت فیزیولوژیکی جاندار در پاسخ به شرایط نامطلوب محیطی مثل دمای محیط کاهش می یابد و یا حتی متوقف می شود. این پدیده ی طبیعی در بسیاری از گونه های تخمگذار ماهی های راسته ی ساپرینودونتی فورمز قابل مشاهده است. این دوره بیشتر در میان حشره‌ها و هیره‌ها، تعداد اندکی از سخت‌پوستان و حلزون‌ها، و احتمالاً بعضی دیگر گروه‌های جانوری وجود دارد. این دوره کاهش رشد پاسخی به شرایط محیطی است و اگرچه می‌تواند در طول زندگی جانور نیز پدید آید، ولی در بیشتر موارد برای نوزادان (برای نمونه شفیره‌های شب‌پره‌ها) روی می‌دهد. دیاپوز اختیاری تحت شرایط محیطی قرار دارد و به دو صورت خواب زمستانه (Hibernation) و خواب تابستانه (Aestivation) در حشرات دیده می شود.
در این صفحه تعداد 296 مقاله تخصصی درباره میان‌آسایی، دیاپوز که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI میان‌آسایی، دیاپوز (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: میان‌آسایی، دیاپوز; DH; diapause hormone; DHR; diapause hormone receptor; Ar-DHR; Artemia diapause hormone receptor-like; PBAN; pheromone biosynthesis activating neuropeptide; PBANR; pheromone biosynthesis activating neuropeptide receptor; RNAi; RNA interference; Diapause; D
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: میان‌آسایی، دیاپوز; AT; allatotropin; dsAT; double strand RNA of C. pipiens allatotropin; AS-C; allatostatin; dsβ-gal; double strand RNA of β-galactosidase; qRT-PCR; quantitative real-time PCR; RNAi; RNA interference; ND; nondiapause; D; diapause; JH; juvenile hormone; All