آشنایی با موضوع

اندومتریت یک نوع التهاب و یا عفونت مخاطی دهانه‌ی رحم است که در دیواره‌ی آندومتر زنان رخ می‌دهد. مخاط دهانه‌‌ی رحم توسط سیستم تولید مثل زنان در دوره‌ی سیکل قاعدگی ترشح می‌شود و در طول دوره‌ی قاعدگی کمبود یا عدم ترشح مخاط نیز رخ می‌دهد. افزایش میزان مخاطی گردن رحم برای زنان باعث باروری آنان می شود و شانس بارداری را افزایش می دهد. چنانچه بیماری اندومتریت به بارداری مرتبط باشد؛ باعث ایجاد التهاب در لوله های فالوپی و تخمدان می شود و اگر بیماری اندومتریت مرتبط با بارداری نباشد، باعث التهابات لگنی PID می شود. مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در سال 2015 در دستورالعمل درمانی مربوط به بیماری مقاربتی جنسی، PID را ترکیبی از اندومتریت، سالپنژیت، آبسه های لوله فالوپ و تخمدان و پریتونیت لگن معرفی کرد. تشخیص اندومتریت معمولا مبتنی بر یافته های بالینی مانند تب و درد در ناحیه پایینی شکم می باشد. اغلب موارد اندومتریت از جمله آن هایی که به دنبال زایمان سزارین اتفاق می افتد باید در بیمارستان تحت درمان قرار گیرند. در موارد خفیف که به دنبال زایمان واژینال اتفاق می افتد استفاده از آنتی بیوتیک های خوراکی به صورت سرپایی می تواند کافی باشد. اندومتریت بیماری پلی میکروبی است که در آن به طور متوسط 2 تا 3 ارگانیسم دخالت دارد. در اغلب موارد، این بیماری ناشی از عفونت بالارونده ای است که در آن میکروارگانیسم هایی دخالت دارند که در فلور طبیعی واژن یافت می شود. درمان: بعد از تشخیص اندومتریت و کنار گذاشتن سایر منابع عفونت، پزشک باید استفاده از آنتی بیوتیک های وسیع الطیف را آغاز کند. در 90 درصد بیماران علائم بهبود ظرف 48 تا 72 ساعت درمان با رژیم تایید شده به دست می آید. اغلب موارد اندومتریت، از جمله آن هایی که به دنبال جراحی سزارین ایجاد می شود باید در بیمارستان بستری شوند. در موارد خفیفی که معمولا به دنبال زایمان واژینال اتفاق می افتد استفاده از آنتی بیوتیک های خوراکی به صورت سرپایی می تواند کافی باشد.
در این صفحه تعداد 290 مقاله تخصصی درباره اندومتریت که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI اندومتریت (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: اندومتریت; Streptococcus equi subsp. zooepidemicus; Endometritis; Mare; Pulsed-field gel electrophoresis; Intrauterine fluid accumulation
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: اندومتریت; endometritis; endometrium; intrauterine bacteria; reproductive tract microbiota; sterile; upper genital tract infection; uterine cavity;