طرز تهیه و تمام نکات و ترفندهای درست کردن ترشی باقالی!

فصل بهار از راه رسیده و با خود عطر و طعم دل‌انگیز باقالی‌های تازه را به ارمغان آورده است. اگر از طرفداران این سبزی خوشمزه هستید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً ترشی باقالی را در این فصل امتحان کنید. این ترشی نه تنها طعمی بی‌نظیر دارد، بلکه می‌تواند به عنوان چاشنی‌ای بی‌نظیر در کنار غذاهای مختلف سرو شود و رنگ و لعابی به سفره‌های شما ببخشد.

در این مطلب، شما را با طرز تهیه ترشی باقالی آشنا می‌کنیم.

مواد لازم

  • باقالی تازه
  • سرکه سفید یا قرمز
  • آب
  • سبزی معطر (ترخون، نعناع، گشنیز و ...)
  • نمک و فلفل

طرز تهیه

  1. آماده‌سازی باقالی: باقالی‌ها را پاک کنید، بشویید و روی پارچه‌ای تمیز پهن کنید تا رطوبت اضافی آن‌ها گرفته شود. در صورت تمایل می‌توانید پوست باقالی‌ها را نیز جدا کنید.

  2. تهیه محلول سرکه و آب: به نسبت دو به یک، سرکه و آب را با توجه به مقدار باقالی و ظرف مورد نظر مخلوط کنید. (به ازای هر دو لیوان سرکه، یک لیوان آب استفاده کنید). محلول را بجوشانید و سپس از روی حرارت بردارید و بگذارید تا خنک شود.

  3. اضافه کردن ادویه: نمک و فلفل را به محلول سرکه و آب اضافه کنید و به خوبی مخلوط کنید.

  4. قرار دادن باقالی در ظرف: باقالی‌ها را داخل ظرف مورد نظر بریزید. لابه لای باقالی‌ها از سبزی‌های معطر تازه یا خشک (مانند ترخون، نعناع، گشنیز و ...) استفاده کنید.

  5. ریختن محلول سرکه و آب: محلول سرکه و آب خنک شده را روی باقالی‌ها بریزید تا به طور کامل غوطه‌ور شوند.

  6. بستن و نگهداری ترشی: درب ظرف را محکم ببندید و آن را به مدت یک تا دو ماه در جای خنک یا یخچال قرار دهید تا ترشی جا بیفتد و آماده سرو شود.

ترشی

نکات تکمیلی

  • در صورت تمایل می‌توانید از سرکه خالص به جای مخلوط سرکه و آب استفاده کنید. در این صورت، ترشی شما تندتر و تیزتر خواهد شد.
  • می‌توانید برای طعم‌دارتر شدن ترشی، از چند حبه سیر و فلفل سبز تازه داخل ظرف ترشی استفاده کنید.
  • برای اینکه ترشی شما زودتر آماده شود، می‌توانید باقالی‌ها را بلانچ کنید. به این منظور، باقالی‌های پوست‌کنده را به مدت دو دقیقه در آب جوش بریزید و سپس بلافاصله داخل ظرفی پر از آب و یخ قرار دهید تا پخت آن‌ها متوقف شود. سپس باقالی‌ها را آبکش کنید و بگذارید آب اضافی آن‌ها خارج شود. در نهایت، باقالی‌ها را داخل ظرف ترشی بریزید و با محلول سرکه و آب، ادویه و سبزی‌های معطر مخلوط کنید.

با رعایت این نکات ساده، می‌توانید یک ترشی باقالی خوشمزه و دلچسب تهیه کنید و از طعم بی‌نظیر آن در کنار غذاهای مختلف لذت ببرید.

کپی شد
دیدگاه
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    بیشتر بدانید
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان