راهنمای خرید لوازم آرایشی و بهداشتی از ترکیه

خرید لوازم آرایش از ترکیه را چگونه انجام دهیم؟ هنگام خرید لوازم آرایشی و بهداشتی از ترکیه باید با چه روشی پرداخت را انجام دهیم؟

ازآنجایی‌که کشور ترکیه در نزدیکی ایران قرار دارد و ارز آن به نسبت بسیاری از کشورها ارزان‌تر است، فرصت خوبی را برای خریداران فراهم می‌کند تا محصولات مورد نظر خود را از این کشور تهیه کنند. در گذشته خرید از سایت‌های خارجی برای ایرانیان سخت و حتی غیر ممکن بود؛ اما امروزه، خرید با گیفت کارت‌ اپن باکس به‌خوبی این مشکل را برطرف کرده است.

با اینکه روش‌های مختلفی برای پرداخت اینترنتی وجود دارد، اما استفاده از گیفت کارت یکی از آسان‌ترین روش‌ها به شمار می‌آید. در واقع شما با خرید گیفت کارت اپن باکس، می‌توانید بدون افتتاح حساب فرایند خرید در سایت‌های خارجی را انجام دهید.

خرید لوازم آرایشی از ترکیه آن‌چنان سخت و پیچیده نیست، اما علاوه بر خرید گیفت کارت، باید به نکات دیگری هم توجه داشته باشید و قبل از هر کاری راهنمای خرید را به طور کامل بررسی کنید. در ادامه این مطلب قصد داریم خرید لوازم آرایشی و بهداشتی از ترکیه را مورد بررسی قرار دهیم و شما را با مزایای انجام این کار و نکات بسیار مهم آن آشنا کنیم.

مزایای واردات و خرید لوازم آرایش از ترکیه

خرید لوازم آرایشی از سایت‌های کشور ترکیه مزایای بسیار خوبی به همراه دارد، به همین دلیل بیشتر افراد محصولات مورد نیاز خود را از این طریق سفارش می‌دهند. یکی از بهترین و برجسته‌ترین مزیت خرید لوازم آرایشی و بهداشتی از کشور ترکیه، دسترسی به برندهای معتبر جهان است.

اعمال تحریم‌ها علیه ایران باعث می‌شود که خرید لوازم آرایشی از شرکت‌های معتبر دنیا سخت و پیچیده شود. در بازار کشور ترکیه تقریباً تمام برندهای معتبر دنیا وجود دارند که شما می‌توانید گزینه‌های موردنظرتان را سفارش دهید.

همچنین کشور ترکیه در زمینه لوازم آرایشی و بهداشتی برندهای معتبری مانند فلورمار Flormar، پاستل Pastel، گلدن رز Golden Rose و … را به بازار عرضه می‌کند که قیمت آن‌ها به نسبت بسیاری از برندهای خارجی مناسب‌تر است. در واقع ازآنجایی‌که لیر ترکیه به نسبت دلار، یورو و پوند قیمت کمتری دارد، خرید محصولات و برندهای کشور ترکیه به‌صرفه‌تر است. از دیگر مزایای خرید لوازم آرایش از ترکیه، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سرعت بالا در سفارش: کشور ترکیه به نسبت سایر کشورهای خارجی مبادلات بیشتری با ایران دارد. در واقع رفت‌وآمد ایرانیان به ترکیه و خرید محصولات مختلف آسان‌تر و سریع‌تر است.
  • قیمت مناسب و حاشیه سود بالا: قیمت محصولات در کشور ترکیه بسیار مناسب است، به همین دلیل حاشیه سود بیشتری به تاجرهای ایرانی می‌دهد.
  • کیفیت بالای محصولات: لوازم آرایشی و بهداشتی ترکیه علاوه بر قیمت مناسب، کیفیت بالایی دارند. در واقع کمپانی‌های مشهور ترکیه برای تولید لوازم آرایشی از فناوری‌های روز دنیا و تحقیقات پیشرفته استفاده می‌کنند.
  • واردات آسان: واردات کالا از کشور ترکیه و ترخیص آن در گمرک چالش بزرگی و پیچیده‌ای را در مقابل شما قرار نمی‌دهد.

مزایای خرید لوازم آرایش از ترکیه

پیش‌نیازهای لازم

خرید لوازم بهداشتی از ترکیه آسان است، اما برای اینکه بتوانید این کار را به‌صورت اصولی و طبق قوانین صادرات و واردات انجام دهید، باید یک‌سری پیش‌نیاز مهم را فراهم کنید. مواردی که در ادامه معرفی می‌کنیم، مهم‌ترین و اصلی‌ترین پیش‌نیازهای خرید لوازم آرایشی و بهداشتی از کشور ترکیه هستند:

  • اخذ مجوزهای وارداتی: قبل از اینکه برای واردات لوازم آرایشی اقدامات خاصی انجام دهید، باید مجوزهای لازم را اخذ کنید. برای وارد کردن لوازم آرایشی از ترکیه، قطعاً به مجوز وزارت بازرگانی و صنعت نیاز خواهید داشت. همچنین برای اینکه تمام مراحل را پشت سر بگذارید، باید مجوز بهداشتی و فنی هم داشته باشید.
  • پرداخت و معاملات مالی: پرداخت هزینه‌های کالا و واردات آن یکی دیگر از پیش‌نیازهای مهم به شمار می‌آید. اگر قصد واردات کالا از ترکیه را دارید، باید روش‌های پرداخت امن و مطمئن را انتخاب کنید. در حال حاضر روش‌های مختلفی مانند استفاده از گیفت کارت و سایر کارت‌های اعتباری وجود دارد که خیال شما را بابت پرداخت امن راحت می‌کند. همچنین شاید در این زمینه نیاز باشد با بانک‌ها و صرافی‌های بین‌المللی تعامل داشته باشید.
  • تحقیقات بازار و انتخاب فروشنده معتبر: هنگام خرید لوازم آرایش از ترکیه، باید تحقیقات لازم را درباره بازار این کشور و محصولات مشهور و محبوب آن انجام دهید. همچنین در بازار ترکیه فروشنده‌های زیادی وجود دارند که شما باید اعتبار آن را به‌خوبی بررسی کنید.

مواردی که معرفی کردیم، مهم‌ترین پیش‌نیازهای خرید محصولات آرایشی از ترکیه هستند، اما در کنار این‌ها باید به موارد دیگری هم توجه داشته باشید تا عملیات واردات به بهترین شکل ممکن انجام شود. در ادامه این موارد را معرفی خواهیم کرد.

انتخاب درست لوازم مورد نظر

یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین نکاتی که باید هنگام خرید لوازم آرایشی و بهداشتی به آن توجه کنید، انتخاب درست لوازم است. در واقع حاشیه سود عالی و افزایش تعداد مشتریان شما در این مرحله تضمین می‌شود. شاید بیشتر افراد تصور کنند که انجام این مرحله بسیار آسان است، اما در واقع انتخاب بهترین محصولات یک مرحله چالش‌برانگیز به شمار می‌آید که در برخی از مواقع شما را با مشکلاتی مواجه می‌کند.

تنوع بالای محصولات آرایشی و بهداشتی در کنار کاربرد متفاوت آن‌ها اصلی‌ترین چالشی است که شما را با مشکل مواجه می‌کند. شما باید ابتدا میزان محبوبیت لوازم آرایشی در بازار ایران را بررسی کنید و سپس بهترین گزینه‌ها را در لیست خرید خود قرار دهید. هنگامی که لیست خود را کامل کردید، باید تصمیم بگیرد که این محصولات را از کدام برند خریداری کنید. با اینکه برندهای معتبر دنیا انواع لوازم مورد نیاز شما را تولید می‌کنند، اما باید برندهایی را انتخاب کنید که میزان تقاضای آن‌ها در میان مردم ایران بالا است.

 تحقیق و مقایسه قیمت‌ها و کیفیت لوازم آرایشی ترک

لوازم آرایشی و بهداشتی خارجی به نسبت برندهای ایرانی محبوبیت و طرفداران زیادی دارد، اما سوال اینجاست که آیا تمام برندهای خارجی باکیفیت و معتبر هستند؟ قطعاً خیر، در حال حاضر برندهای خارجی زیادی وجود دارند که کیفیت بیشتری نسبت به برندهای ایرانی ندارند. در واقع این دسته از برندهای خارجی هزینه بیشتری روی دست شما می‌گذارند و تقریباً همان کیفیت برندهای ایرانی را ارائه می‌کنند.

هنگام خرید لوازم آرایشی باید کیفیت برندهای مختلف را باهم مقایسه کنید تا با برآورده کردن نیاز مشتریان خود، به حاشیه سود خوبی برسید. برای مقایسه کیفیت برندهای لوازم آرایشی می‌توانید از اطلاعات سایت‌های معتبر و نظرات مشتریان در فروشگاه‌های مشهور استفاده کنید.

طبیعتاً هنگام انتخاب بهترین برندهای لوازم آرایشی ترک، چندین گزینه مختلف را در مقابل خود می‌بینید که تمامی آن‌ها محبوبیت خاص خود را دارند و از لحاظ قیمت هم با هم تفاوت دارند. در مرحله دوم شما باید قیمت برندهای معتبر را باهم مقایسه کنید و از میان آن‌ها بهترین گزینه را بر اساس استراتژی کسب‌وکارتان سفارش دهید.

تحقیق و مقایسه قیمت‌ها و کیفیت

انتخاب بهترین روش ارسال و تحویل لوازم آرایشی از ترکیه

هنگامی که از نوع محصول و برند آن اطمینان پیدا کردید، باید روش ارسال و تحویل کالا را بر اساس حجم سفارش انتخاب کنید. ازآنجایی‌که ترکیه و ایران مرز مشترک دارند و در بسیاری از زمینه‌ها روابط سیاسی خوبی دارند، واردات کالا برای تاجران آسان و بدون دردسر است.

هنگام خرید لوازم آرایش از ترکیه، حجم سفارش شما نحوه ارسال و تحویل را مشخص می‌کند. اگر حجم سفارش‌های بالا باشد، قطعاً تنها راه ارسال و تحویل آن، استفاده از خدمات شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی است. در حال حاضر شرکت‌های تخصصی زیادی در حوزه حمل‌ونقل بین‌المللی کالا فعالیت می‌کنند که شما می‌توانید واردات کالای خود را بر عهده آن‌ها بگذارید. تخصص بالای این شرکت‌ها باعث می‌شود که خیالتان بابت ارسال سریع و مطمئن کالا راحت باشد.

در طرف مقابل اگر سفارش شما حجم زیادی ندارد، می‌توانید از خدمات پستی محلی استفاده کنید. استفاده از این روش باعث می‌شود که کالا را به‌صورت مستقیم و در زمان کمتری دریافت کنید. البته باید قبل از انتخاب روش ارسال، هزینه و زمان تحویل کالا را هم مورد بررسی قرار دهید.

راهنمایی درباره محدودیت‌ها و مقررات وارداتی

خرید لوازم آرایشی از ترکیه ممانعت قانونی ندارد، اما در این بین باید به یک‌سری نکات بسیار مهم هم توجه داشته باشید تا در نهایت بتوانید محصولات مورد نظر خود را وارد کنید. محدودیت‌ها و مقررات وارداتی از آن دسته نکات مهم است که بی‌توجهی به آن باعث اختلال در فرایند واردات لوازم آرایشی و بهداشتی می‌شود.

در مرحله اول باید قوانین وارداتی کشور ترکیه را بررسی کنید و مطمئن شوید که خرید لوازم آرایشی مورد نظر شما و ارسال آن به ایران هیچ مشکلی ندارد. کشور ترکیه بر اساس سیاست‌های خاص خود، یک‌سری قوانین و مقررات خاص در زمینه واردات و صادرات کالا تعیین کرده است که برخی از آن‌ها شامل محدودیت‌های مربوط به کالاهای خاص، مقررات مالی، مقررات پرداخت و محصولات غیرمجاز می‌شود.

در طرف مقابل هم کشور ایران برای واردات کالاها قوانین و مقررات خاص خود را دارد. شما باید هنگام انتخاب کالا مطمئن شوید که دولت ایران محدودیتی برای واردات برند مورد نظرتان اعمال نکرده باشد. بهترین و مناسب‌ترین راه برای عبور از این مرحله، دریافت مشاوره از افراد متخصص حوزه واردات و صادرات است. همچنین می‌توانید قوانین صادرات و واردات را از سازمان‌های مربوطه ایران و ترکیه دریافت کنید و شخصاً آن‌ها را مورد بررسی قرار دهید.

روش‌های امن پرداخت و انتقال وجه

یکی دیگر از پیش‌نیازهای خرید لوازم بهداشتی از ترکیه، انتخاب بهترین روش پرداخت و انتقال وجه است. شاید بسیاری از افراد تازه‌کار تصور کنند که انجام این مرحله دشواری‌های زیادی دارد، اما وجود کارت‌های اعتباری بین‌المللی و روش‌های پرداختی امن، خیال آن‌ها را راحت می‌کند.

به‌طورکلی برای خرید لوازم آرایش از ترکیه و پرداخت هزینه آن دو روش مختلف در پیش دارید. روش اول برای انجام این کار، استفاده از کارت‌های اعتباری و پرداخت الکترونیکی است، یعنی شما با خرید گیفت کارت، ویزا کارت، مسترکارت و پی پال می‌توانید به‌راحتی هزینه سفارش خود را در سایت و یا فروشگاه موردنظر پرداخت کنید.

در کنار روش‌های پرداخت الکترونیک، روش‌هایی بر پایه مبادلات نقدی وجود دارند که امنیت آن‌ها به نسبت پرداخت الکترونیکی کمتر است. در واقع پرداخت الکترونیکی از سیستم رمزنگاری پیشرفته استفاده می‌کند، اما مبادلات نقدی تنها اعتبار طرف مقابل است که معامله و امنیت انتقال را تضمین می‌کند. درصورتی‌که قصد استفاده از روش دوم را دارید، قبل از انجام هر کاری سابقه طرف مقابل، اعتبار و مجوزهای لازم را بررسی کنید تا با کلاهبرداری و یا جابه‌جایی‌های نامشروع مواجه نشوید.

روش‌های امن پرداخت و انتقال وجه

راهنمایی درباره گمرک و ترخیص کالاها

هنگامی که تمامی کارهای خرید لوازم آرایش از ترکیه را انجام دادید، باید برای ارسال کالا و دریافت آن از گمرک اقدام کنید. به‌طورکلی ارسال و دریافت کالا شامل سه مرحله می‌شود که در ادامه هرکدام از آن‌ها را به‌صورت جداگانه معرفی می‌کنیم: 

  • مرحله اول؛ ثبت سفارش: در مرحله اول باید سفارش خود را نزد فروشنده ثبت کنید و سپس اطلاعات لازم از جمله نام کالا، تعداد، قیمت، کد تعرفه گمرکی و واحد اندازه‌گیری را از ایشان بگیرید.
  • مرحله دوم؛ ارسال کالا به سمت ایران: بعد از اینکه پرداخت هزینه‌ها را انجام دادید و اطلاعات لازم را دریافت کردید، باید سفارش خود را به‌وسیله خدمات شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی به ایران برسانید. برای اینکه خیالتان بابت امنیت کالاهای خود راحت باشد، حتماً از بیمه کالا استفاده کنید.
  • مرحله سوم؛ ترخیص کالا از گمرک: هنگامی که شرکت حمل‌ونقل کالاهای شما را به گمرک ایران رساند، باید برای ترخیص آن‌ها و انتقال به انبار اقدام کنید. برای اینکه بتوانید این کار را انجام دهید، باید مدارک مختلفی مانند بارنامه، فاکتور فروش، گواهی مبدا  کالا و… را تحویل دهید. البته می‌توانید برای انجام این کار ترخیص کار ماهری را استخدام کنید.

نکات مهم در خرید لوازم آرایشی از ترکیه

خرید لوازم آرایشی از ترکیه سود بسیار خوبی برایتان به همراه دارد، اما باید در کنار فراهم کردن پیش‌نیازها و کسب اطلاعات بیشتر درباره مراحل مختلف آن، باید به چند نکته بسیار مهم دقت کنید. موارد زیر مهم‌ترین نکاتی هستند که باید هنگام خرید لوازم آرایشی و بهداشتی از ترکیه به آن‌ها توجه کنید:

  • برای اطمینان از کیفیت محصولات، فروشگاه معتبر را برای خرید انتخاب کنید.
  • با افراد ناشناس و واسطه‌های نامعتبر اعتماد نکنید.
  • هنگام خرید لوازم آرایشی، از اعتبار فروشنده و مجوزهای آن اطمینان حاصل کنید.
  • برای خرید از سایت‌های خارجی حتماً از افراد باتجربه کمک بگیرید.
  • زمان زیادی را به انتخاب نوع محصول اختصاص دهید و حتماً قیمت فروشگاه‌های مختلف را باهم مقایسه کنید.
  • پرداخت هزینه سفارش را با کارت‌های اعتباری بین‌المللی انجام دهید.
  • خرید گیفت کارت و سایر کارت‌های بین‌المللی را از طریق شرکت‌های معتبری مانند ایرانیکارت انجام دهید.

سخن پایانی

خرید لوازم آرایش از ترکیه به دلیل نزدیکی این کشور با ایران و پایین بودن قیمت لیر، حاشیه سود زیادی به همراه دارد. البته قبل از ثبت سفارش باید یک‌سری پیش‎‌‌نیازهای مهم را فراهم کنید تا بتوانید واردات را با موفقیت انجام دهید. در این مطلب به طور کامل خرید لوازم آرایشی از ترکیه را مورد بررسی قرار دادیم و شما را با پیش‌نیازهای مهم و نکات ضروری هنگام خرید آشنا کردیم.

کپی شد
دیدگاه
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    بیشتر بدانید
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان