آشنایی با موضوع

آزیریدین Aziridine با فرمول مولکولی C2H5N و جرم مولی 43. 07 g•mol−1 یک ترکیب شیمیایی است. شکل ظاهری این ترکیب، مایع روغنی بی‌رنگ است. آزیریدین ها ترکیب های حلقوی سه عضوی نیتروژن دار هستند. دو عضو مهم این خانواده، آزیریدین (اتیلن ایمین) و 2- متیل آزیریدین (پروپیلن ایمین) می باشند. آزیریدین برای اولین بار توسط گابریل از واکنش 2 برمواتیل آمین هیدروبرمید با نقره اکسید یا پتاسیم هیدروکسید تهیه شد. 2- متیل آزیریدین نیز توسط هیرسچ از 2- برموپروپیل آمین به روش قبلی سنتز شد. تولید صنعتی اتیلن ایمین در سال 1238 در آلمان شروع شد. 2- متیل آزیریدین مایع روغنی بی رنگ، با بویی شبیه آمین های آلیفاتیک بوده و قابل امتزاج با آب و نیز قابل حل در اتانول است. این ماده قابل اشتعال اگر در هوا بسوزد، دودزاست. به آسانی پلیمریزه می شود و با هیدرولیز شدن در محلول های آبی یا هیدروکلریک اسید، به متیل اتانول آمین تبدیل می گردد. آزیریدین ها به دو دسته فعال و غیرفعال تقسیم بندی می‌شوند. در بین واکنش های آزیریدین‌ها، واکنش آمین زدایی به خاطر جنبه های مکانیسمی، ساختاری، ترمودینامیکی و جنبه تئوری جذاب بوده است. روش های کنونی سنتز آزیریدین معمولا به گروهی محافظ روی اتم نیتروژن نیاز دارد تا ثبات مولکول را فراهم آورد. این گروه محافظ-N باید بعدها حذف شود تا آزیریدین به عنوان بلوک های ساختمانی و برای شناساندن نیتروژن به مولکول های پیچیده تر از جمله مواد دارویی استفاده گردد. این حذف مستلزم واکنش دشواری است که اغلب با صدمه زدن به ساختار حلقوی آزیریدین، کاربرد آن را محدود می کند. اکنون، روشی مستقیم برای آماده سازی آزیریدین N–H و N–Me از آلکن ها، تحت شرایط مناسب ایجاد شده که لزوم وجود گروه محافظ-N را از بین می برد.
در این صفحه تعداد 177 مقاله تخصصی درباره آزیریدین که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI آزیریدین (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.