آشنایی با موضوع

اصطلاح تحقیق و توسعه (به انگلیسی R&D، همچنین تحقیق و توسعه فنی یاتحقیق و توسعه فناورانه، و در اروپا RTD ) عبارت است از رشته فعالیتهای مشخصی در یک کسب و کار. بنا به تعریف سازمان همکاری اقتصادی و توسعه، تحقیق و توسعه به «کار خلاقانه‌ای گفته می‌شود که به طور سیستماتیک انجام می‌شود تا به دانش موجود بیفزاید و این دانش را برای ابداع کاربردهای تازه به‌کارببرد. » تحقیق و توسعه، مفهومی است که از سده بیستم به طور جدی مورد توجه و بحث قرار گرفته است و به مجموعه ای از فعالیت های سازنده برخاسته از یک بنیاد سیستماتیک گفته می شود که با هدف افزایش دانش انسانی و فرهنگ اجتماعی و بهره گیری از این دانش در کاربردهای جدید صورت می گیرد. در زمینه تجارت نیز تحقیق و توسعه به معنی حرکت به سمت آینده روشن و فعالیت های بلند مدت در دانش و تکنولوژی با استفاده از تحقیقات علمی است. افزایش دانش، یافتن کاربردهای بالقوه برای دستاوردها، افزایش رفاه و آسایش و افزایش توان رقابتی در داخل و خارج کشور از مهمترین اهداف تحقیق و توسعه می باشند. تحقیق و توسعه بصورت کلی به سه بخش پایه ای، کاربردی و توسعه ای تقسیم می شود: 1- تحقیقات پایه ای، تحقیقاتی هستندکه جهت کسب دانش علمی جدید انجام می گردند. این تحقیقات فاقد هدف خاصی در کاربری نیستند و بیشتر در حوزه توسعه نظریه ها و قوانین و فرضیه های علمی جدید هستند. 2- تحقیقات کاربردی، یک تحقیق علمی با فنی است که از ابتدا جهت رسیدن به یک هدف عملی مشخص سوق داده می شود. در اصل این نوع تحقیق برای تعیین و افزایش کاربرد یافته های تحقیقات پایه ای صورت می گیرد. 3- تحقیقات توسعه ای نیز کاربرد دانش علمی بمنظور تولید مواد، ابزار، محصولات فرآیندها، سیستم ها یا خدمات جدید است. در حقیقت کاربرد نتایج تحقیقات کاربردی در جهت تولید محصولات و ابزارهای جدید است. امروزه در اقتصادهای جهانی اثبات شده است که هزینه هایی که صرف تحقیقات و توسعه ها در شرکت ها و سازمان ها می شود، نقش اساسی در رشد و توسعه شرکت ها و کشورها دارد. تحقیق و توسعه بر حسب ایده های اولیه موجود در شرکت می تواند جهت اهداف متعددی انجام شود، برخی از فعالیت های تحقیق و توسعه جهت پوشش بخشی از نیازهای ناشی از تغییرات بازار شکل می گیرند، دسته دوم جهت پاسخ گویی به تقاضاهایی شکل می گیرند که پیشتر از آن پاسخی به آنها داده نشده است و دسته آخر فعالیت هایی هستند که طرح های موجود را از نظر هزینه، سرعت در ارائه و کیفیت بهبود می بخشند.
در این صفحه تعداد 266 مقاله تخصصی درباره تحقیق و توسعه که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI ترجمه شده تحقیق و توسعه
مقالات ISI تحقیق و توسعه (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: تحقیق و توسعه; Open innovation; Open innovation efficiency; Collaboration; Public subsidies; Public funding; Innovation performance; Public support; R&D; Community innovation survey;
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: تحقیق و توسعه; ACGME; Accreditation Council for Graduate Medical Education; IPP; impact per publication; SNIP; source normalised impact per paper; R&D; research and development; SJR; SCImago Journal Rank; Articles; Bibliometrics; Publications; Research; Urology;