آشنایی با موضوع

قیمت گذاری(به انگلیسی: Pricing) به فرایند اعمال قیمت به سفارشات خرید و فروش خواه بصورت دستی یا خودکار، قیمت‌گذاری گفته می‌شود. ارائه محصولات بهتر نسبت به سایر رقبا و استفاده از گام‌های صحیح در انتخاب استراتژی برای رسیدن به موقعیت مطلوب در مقابل رقبا، جزء اصول مهم برای رسیدن به سودآوری در مدل کسب و کار می‌باشد؛ بنابراین یک بنگاه باید قادر به قیمت گذاری محصولاتش به گونه‌ای باشد که بتواند درآمدهایی متناسب با ارزش ارائه شده به مشتری بدست آورد و به این ترتیب موقعیتش را نسبت به مشتریان، کالاهای مکمل، رقبا و تازه واردین بالقوه حفظ نماید. . قیمت گذاری مهم‌ترین جزء از مدل کسب و کار می‌باشد و تصمیمات در مورد آن تأثیر زیادی بر روی سودآوری بنگاه به همراه دارد. در فضای تجارت، قیمت گذاری محصولات و خدمات تنها یک الگوی ساده‌ی قدیمی (هزینه‌ی تمام‌شده + سود) نیست، بلکه بخش مهمی از بازاریابی است که به نوع کسب‌وکار، وضعیت بازار و مصرف‌کننده بستگی دارد. صاحبان کسب‌وکارها با در نظر گرفتن عوامل زیادی مانند هزینه‌‌ی تولید و توزیع، رقبا، موقعیت استراتژیک و مشتریان هدف، باید بتوانند بهترین استراتژی برای قیمت گذاری محصولات خود را پیدا کنند تا بیشترین سود را ببرند. روش‌ های قیمت‌ گذاری محصولات و خدمات باید به‌گونه‌ای باشد تا مشتریان ارزش محصول را درک کنند و یا به خرید آن تشویق شوند. قیمت یکی از اجزای اصلی آمیخته بازاریابی (محصول، قیمت، محل و ترویج) است و از عناصر کلیدی در هر استراتژی بازاریابی محسوب می‌شود. با این وجود در بسیاری از شرکت‌های دارای استراتژی‌های صنعتی، بازاریابان هنوز هم توجهی به استراتژی قیمت‌گذاری ندارند. قیمت گذاری یک موضوع پیچیده است. فاکتورهای بسیاری وجود دارند که باید به آنها توجه داشت، برخی از آنها کوتاه‌مدت و برخی نیز بلندمدت هستند. برای مثال قیمت‌های شما باید: – ارزشی را که در مقابل رقبا ارائه می‌کنید، منعکس کند – با توجه به این مسئله تعیین شده باشد که بازار حقیقتا چه بهایی را برای محصولات یا کالاهایی که عرضه می‌کنید، می‌پردازد – شما را قادر سازد به اهداف مربوط به درآمد و سهم بازار خود دست یابید – سود شما را (چه در بلند‌مدت و چه در کوتاه‌مدت) به حداکثر برساند زمانی که محصولات یا خدمات عرضه شده شما منحصربه‌فرد باشد و رقبای مستقیم کمی داشته باشید، قیمت‌گذاری ممکن است برای شما چالش‌برانگیز باشد. به‌منظور درک موارد زیر یک تحلیل رقابتی و استراتژی قوی ایجاد کنید: – مشتریان احتمالی شما چه بهایی را ممکن است برای راه‌حل‌هایی که جهت حل مسائل آن ها ارائه می‌کنید بپردازند – در چه صورتی قیمت محصولات یا خدمات شما هنگام مواجهه با قیمت رقبا کاهش خواهد یافت زمانی که قیمت‌گذاری، موقعیت‌یابی، استراتژی برند و کانال‌های توزیع شما همگی با یکدیگر مطابقت و همسویی داشته باشد، شما دارای بهترین موقعیت جهت حداکثر‌سازی درآمد و سود خود هستید.
در این صفحه تعداد 1063 مقاله تخصصی درباره قیمت گذاری که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI ترجمه شده قیمت گذاری
مقالات ISI قیمت گذاری (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.