آشنایی با موضوع

سوسوسنج یا سنتیلاتور scintillometer یا آشکارساز سوسوزن scintillation detector نوعی آشکارساز تابش می‌باشد. سوسوسنج ابزاری است که در آن تابش یوننده تبدیل به فوتون های دیدنی می شود و این فوتون ها با افزاینده فوتونی به صورت سیگنال های قابل شمارش در می آیند. موادی که تابش مجدد را درطول زمانی حدود چند میکروثانیه یا کمتر انجام می دهند به مواد فلورسان موسوم هستند موادی که فاصلهء زمانی جذب انرژی و پس دادن آن به صورت نور برایشان طولانی تر است شان نام دارند. در آشکارسازی تابش ها فقط مواد فلورسان به کار می روند وقتی برای چنین منظوری مورد استفاده قرار می گیرند سنتیلاتور نامیده می شوند. یکی از خواص لازم برای سنتیلاتور این است که باید به مقدار زیاد نسبت به فتوهایی که تابش می کند شفاف باشد. قسمتی از فتون ها که به وسیله سنتیلاتور جذب می گردد بستگی به نوع ماده دارد سنتیلاتورهای غیرآلی تقریباً 100% شفاف هستند سنتیلاتورهای آلی به طور کلی شفافیت کم دارند. انواع مختلف سنتیلاتور مورد استفاده قرار می گیرند مواد غیرآلی جامد بیشتر یدور فلزات قلیایی و موا جامد آلی، به مقدار زیاد هیدروکربورهای معطر جانشین شده و جانشین نشده، محلول های آلی در حلال های مایع و یا پلاستیک از مواد سنتیلاتور هستند. اصول عملکرد: زمانی که یک سوسوزن با یک حسگر نور جفت می‌شود، آشکارساز یا شمارنده‌ی درخشش ایجاد می‌شود. شماری از این حسگرها مانند افزاینده‌ فوتوالکتریک از ساز و کار اثر فوتوالکتریک استفاده می‌کنند. این حسگرها نور گسیل شده‌ی سوسوزن را جذب کرده و به شکل الکترون گسیل می‌کنند.
در این صفحه تعداد 266 مقاله تخصصی درباره سوسوسنج، سنتیلاتور که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI سوسوسنج، سنتیلاتور (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: سوسوسنج، سنتیلاتور; Detectors; Scintillators; Low-dose imaging; Energy filtration; MC simulations; BE; beam electrons; BSE; backscattered electrons; CSSBE; a Combined System for high-efficiency detection of Secondary and Backscattered Electrons; ESD; Environmental Secondary