آشنایی با موضوع

یکی از عوامل آلودگی دریایی، زباله‌ها یا به عبارت دیگر زباله‌های دریایی Marine debris هستند. ریختن زباله در دریا می‌تواند بر روی انسان‌ها و جانوران دیگر تاثیرات مخرب فراوانی داشته باشد. آلودگی دریاها بر روی انسان‌ها و دیگر جانداران تاثیرات مخرب زیادی دارد. تاکنون ۴۲ گونه پرنده دریایی شناخته شده‌اند که پلاستیک خورده‌اند. این بدان دلیل است که لاک پشت‌ها و پرنده‌های دریایی ممکن است به جای عروس دریایی و دیگر طعمه هایشان چیزهای کوچکی مانند پلاستیک را بخورند. بازگشت زباله‌ها به ساحل هم از آسیب هایی است که زباله های دریایی بر زندگی انسان‌ها وارد می‌کنند. وجود مشکلات زباله های دریایی در اقیانوس ها و دریاها و در کل جهان و وجود آلودگی سواحل دریایی به ذرات معلق و زباله های شناور در آب سواحل اسکله ها و بنادر و سواحل دریایی که سبب زشتی مناظر و آلودگی آبهای محیط های دریایی می شود. سبب به مخاطره افتادن سلامت موجودات زنده دریایی میگردد ضمنا نبود متولی برای جمع آوری زباله های حاشیه سواحل دریایی و تخلیه آسان زباله به محیط های دریایی سبب آلودگی اکو سیستم های دریایی می شود که اثرات آن در کوتاه مدت و دراز مدت بر روی موجودات و آبزیان آب های سطحی و زیر سطحی دریا می شود که تخلیه زباله دانسته و یا ندانسته اثرات سوء بر آنها دارد. رای دهه ها در شرق آمریکا رایج بود که زباله‌های خود را با قایق تا مناطق باز اقیانوس اطلس حمل می‌کردند و سرانجام در آن مکان می‌ریختند. حجم زیادی از مواد زاید بیمارستانی، فاضلاب و زباله در تابستان سال ۱۹۸۸ به سواحل ماساچوست تا نیوجرسی بازگشت. کنگره آمریکا در برابر اعتراضات مردمی به این موضوع یک سال بعد قانون ممنوعیت ریختن زباله در اقیانوس را تصویب کرد. آثار آلودگی دریاها را حتی می‌توان در مرکزی ترین نقاط اقیانوس هم مشاهده کرد. ترهیردال کاشف و دانشمند نروژی و همراهانش توده‌هایی از ماده‌ای قهوه‌ای تا سیاه قیرگون یا آسفالت مانند از شنریزه‌هایی را که در مرکز اقیانوس اطلس پخش شده بود، دیدند. شدت آلودگی به حدی بود که او آن منطقه را به خروجی فاضلاب شهری شباهت داده بود.
در این صفحه تعداد 235 مقاله تخصصی درباره زباله‌های دریایی که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI زباله‌های دریایی (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: زباله‌های دریایی; Abandoned, lost or otherwise discarded fishing gear (ALDFG); Arafura Sea; Fisheries management; Ghost nets; Illegal, unreported or unregulated fishing (IUU); Marine debris;