کد مقاله کد نشریه سال انتشار مقاله انگلیسی نسخه تمام متن
5078857 1477511 2017 37 صفحه PDF دانلود رایگان
عنوان انگلیسی مقاله ISI
Coordination of a production network with a single buyer and multiple vendors with geometrically increasing batch shipments
ترجمه فارسی عنوان
هماهنگی یک شبکه تولید با یک خریدار تنها و چندین فروشنده با بارگیری دسته ای به صورت هندسی
ترجمه چکیده
در این مقاله، مدل حجم سهام مشترک اقتصادی برای موارد خاص که در آن چندین فروشنده یک محصول واحد را به یک خریدار واحد عرضه می کنند، در نظر گرفته می شود. تعداد زیادی از تولید کنندگان هر فروشنده به صورت دسته ای با توجه به یک عامل ثابت افزایش می یابند که در آن حجم دسته ممکن است از فروشنده تا فروشنده متفاوت باشد. برای هماهنگی چرخه تولید فروشندگان و چرخه مصرف خریدار، ما از دو سیاست مختلف حمل و نقل استفاده می کنیم، یعنی یک سیاست که در آن دسته ها به طور مستقیم پس از تکمیل به خریدار ارسال می شوند و یک سیاست که در آن هر بار که موجودی در خریدار به صفر می رسد مدل های ریاضی برای هر یک از سیاست ها پیشنهاد می شوند و روش های حل آن پیشنهاد شده است. پس از آن، عملکرد سیاست ها در یک آزمایش عددی ارزیابی می شود و هر دو سؤال در مقایسه با وضعیتی است که دسته هایی از اندازه های مساوی از فروشندگان به خریدار حمل می شود. مقاله با پیشنهادات برای تحقیقات بیشتر به پایان می رسد.
موضوعات مرتبط
مهندسی و علوم پایه سایر رشته های مهندسی مهندسی صنعتی و تولید
چکیده انگلیسی
This paper considers the joint economic lot size model for the special case where multiple vendors supply a single product to a single buyer. The production lots of each vendor are transferred to the buyer in batches increasing in size according to a fixed factor, where the size of the batches may differ from vendor to vendor. To coordinate the production cycles of the vendors and the consumption cycle of the buyer, we use two different shipment policies, namely one policy where batches are shipped to the buyer directly after their completion, and one policy where shipments are made whenever the inventory at the buyer reaches zero. Mathematical models are proposed for each policy, and solution procedures are suggested. Subsequently, the performance of the policies is evaluated in a numerical experiment, and both policies are compared to the situation where batches of equal sizes are shipped from the vendors to the buyer. The paper concludes with suggestions for further research.
ناشر
Database: Elsevier - ScienceDirect (ساینس دایرکت)
Journal: International Journal of Production Economics - Volume 193, November 2017, Pages 633-646
نویسندگان
, , ,