آشنایی با موضوع

علوم زیست محیطی، حوزه‌ای چند برنامه‌ای است که نیازمند همراهی اصول فیزیکی، شیمیائی و بیولوژی با تجزیه و تحلیل مهندسی برای محافظت محیط زیست و ترمیم آن است. در ایران رشته ی محیط زیست در شاخه علوم منایع طبیعی قرار دارد؛ در ابتدا مباحث زیست محیطی در دل رشته های دیگر تدریس می شد. اما با گسترش روزافزون و چشم گیر این علم در جهان و بطبع کشور ما، این رشته با عنوان مهندسی منابع طبیعی- محیط زیست هم اکنون در دانشگاه های کشور تدریس می شود. به وجود آمدن رشته ی تحصیلی با این عنوان نیز یکی از دستاورد های این تفکر بشر است.
در این صفحه، فهرستی از مقالاتی که در «نشریات علوم محیط زیست پایگاه ساینس دایرکت» منتشر شده و پیش از این به صورت کامل به زبان فارسی ترجمه شده اند، نمایش داده شده است.
این مقالات به موضوعات مدلسازی زیست محیطی، بوم شناسی، شیمی زیست محیطی، مهندسی محیط زیست، علوم زیست محیطی (عمومی)، تغییرات جهانی و سیاره ای، بهداشت، سم شناسی و جهش زایی، مدیریت، نظارت، سیاست و حقوق، حفاظت از طبیعت و چشم انداز، آلودگی، مدیریت و دفع بهداشتی زباله، علوم و فن آوری آب، و... مرتبط هستند و با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی ISI همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
ترجمه مقالات ISI علوم محیط زیست

سفارش ترجمه

در صورتی که ترجمه مقاله مورد نظر شما در لیست فوق وجود ندارد، می توانید با مراجعه به لیست نشریات و مقالات انگلیسی این موضوع، مقاله مورد نظر خود را انتخاب کرده و سفارش دهید تا مترجمان این سایت مقاله مورد نظر را برای شما ترجمه نمایند.
مشاهده نشریات و مقالات علوم محیط زیست