آشنایی با موضوع

رشته‌ اقتصاد به لحاظ موضوعی داری دو وجه مشکل و آسان بوده و از این جهت که سرنوشت یک کشور در زمینه‌های مختلف اجتماعی، علمی، تکنولوژی و صنعتی و نیز رفاه آحاد جامعه در گرو چگونگی وضعیت اقتصاد است، اهمیت بسیار دارد. هسته اصلی تئوری‌های اقتصادی مثل اقتصاد ریاضی و اقتصاد سنجی در شاخه اقتصاد نظری مطالعه می‌شود؛ یعنی این شاخه بیشتر جنبه انتزاعی و تئوری دارد و تأکید آن بر روی تئوری‌های ریاضی است و دانشجوی اقتصاد نظری کمتر پدیده‌هایی از قبیل تجارت را مطالعه می‌کند. وضعیت اقتصاد و چرخش مسائل پولی و مالی در کشورها به طور کلی به سمتی حرکت کرده که مالیات جزء جدا ناپذیری است از اقتصاد سالم کشورها. کشورهایی که مالیات در آنها جریان دارد در واقع سازندگی و آبادانی و در آن کشورها نهادینه شده است. دوره کاردانی امورمالی و مالیاتی یکی از دوره های تحصیل آموزش عالی است و هدف از آن آموزش و تربیت افرادی است که پس از یک آموزش دو ساله نظری و عملی قسمتی از نیازهای وزارت امور اقتصادی و دارایی را در زمینه های مالیاتی تامین نمایند.
در این صفحه، فهرستی از مقالاتی که در «نشریات اقتصاد، اقتصادسنجی و امور مالی پایگاه ساینس دایرکت» منتشر شده و پیش از این به صورت کامل به زبان فارسی ترجمه شده اند، نمایش داده شده است.
این مقالات به موضوعات اقتصاد و اقتصادسنجی، اقتصاد، اقتصادسنجی و مالیه (عمومی)، تامین مالی، و... مرتبط هستند و با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی ISI همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
ترجمه مقالات ISI اقتصاد، اقتصادسنجی و امور مالی

سفارش ترجمه

در صورتی که ترجمه مقاله مورد نظر شما در لیست فوق وجود ندارد، می توانید با مراجعه به لیست نشریات و مقالات انگلیسی این موضوع، مقاله مورد نظر خود را انتخاب کرده و سفارش دهید تا مترجمان این سایت مقاله مورد نظر را برای شما ترجمه نمایند.
مشاهده نشریات و مقالات اقتصاد، اقتصادسنجی و امور مالی