کد مقاله کد نشریه سال انتشار مقاله انگلیسی نسخه تمام متن
7305321 1475352 2018 4 صفحه PDF دانلود رایگان
عنوان انگلیسی مقاله ISI
Negative affect and past month binge eating may drive perceptions of loss of control
ترجمه فارسی عنوان
خلق منفی و پرخوری در ماه اخیر می‌تواند منجربه ادراکاتی از «از دست دادن کنترل» شود
کلمات کلیدی
پرخوری ، نسبت مصرف ، خلق منفی، کنترل، کنترل بیرونی، کنترل درونی
فهرست مطالب مقاله
چکیده 

کلمات کلیدی

1. روش کار   

1-1 شرکت‌کنندگان 

1-2 مقیاسات

1-3 روش‌ها

1-4 آنالیز آماری

2.نتایج

شکل 1. ارتباط بین وضعیت پرخوری و شرایط کنترل در میزان کنترل درونی. در شرایط کنترل مثبت، به افراد گفته شد که در مدت زمان (به عنوان مثال 5 یا 15 دقیقه)، هر مقدار که می خواهند بنوشند. در شرایط بدون کنترل، به افراد گفته شد که تمام مایع جایگزین غذا را در یک زمان مشخص (مثلا 5 یا 15 دقیقه) مصرف کنند. ستون های خطا نشان دهنده ی خطای استاندارد هستند. BE  =پرخوری

شکل 2. درجات کنترل درونی و خلق منفی پس از عمل مصرف در شرایط کنترل. در شرایط کنترل مثبت، به افراد گفته شد که در مدت زمان (مثلا 5 یا 15 دقیقه)، هر مقدار که می خواهند بنوشند. در شرایط بدون کنترل، به افراد گفته شد که تمام مایع جایگزین غذا را در یک زمان مقرر (مثلا 5 یا 15 دقیقه) مصرف کنند. SD  =انحراف معیار.

3.مباحثه

ضمیمه ی آ. مطالب تکمیلی

 
ترجمه چکیده
هدف: ارزیابی چگونگی تاثیر جنبه‌های درونی مصرف، خلق منفی و پرخوری در ماه اخیر بر کنترل درونی بر خوردن. روش کار: 105 شرکت‌کننده در آزمایش که در زمان آزمایش دچار یا غیردچار به پرخوری (BE) بودند، در یک طرح 2*2 یکی از مایعات جایگزین وعده‌ی غذایی را مصرف می‌کردند و پس از آن، در شب یک دوره‌ی ناشتایی 12 ساعته را پشت سر می‌گذاشتند: به شرکت‌کنندگان گفته‌ شده بود که یا تمام مایع را (بدون کنترل) و یا بر اساس تصمیم خودشان مقداری از آن را (کنترل مثبت) مصرف کنند. به هرکدام از آن‌ها 5 (سریع) یا 15 دقیقه (آهسته) برای اتمام این کار زمان داده‌شد. در نهایت، شرکت‌کنندگان وضعیت کنترل درونی و خلق منفی خود را گزارش دادند. نتایج: شرکت‌کنندگانی که در شرایط سریع این کار را انجام ‌دادند، در مقایسه‌با شرکنندگان در شرایط آهسته، خلق منفی بالاتری را گزارش کردند. افراد بدون سابقه‌ی پرخوری، کنترل درونی پایین‌تری را در شرایط بدون کنترل نسبت به شرایط کنترل مثبت گزارش کردند؛ با این حال، این الگو در افراد با سابقه‌ی پرخوری برعکس بود، به گونه‌ای که کنترل درونی بالاتری را پس از مصرف مایع در شرایط بدون کنترل گزارش کردند. بعلاوه، کنترل درونی در شرایط بدون کنترل، ارتباط مثبتی با خلق منفی داشت، در حالی که در شرایط کنترل مثبت، با خلق منفی ارتباطی منفی داشت. بحث: نسبت خوردن بر خلق اثر می‌گذارد و کنترل درونی بر خوردن می‌تواند نتیجه‌ی تعامل بین کنترل بیرونی و خلق باشد. بدین ترتیب، اضطراب ممکن است موجب ادراکاتی از کنترل شود. این موضوع که در چگونگی درک ما از پرخوری اهمیت دارد، باید مستقیما در مطالعات آتی آزمایش شود.
موضوعات مرتبط
علوم زیستی و بیوفناوری علوم کشاورزی و بیولوژیک دانش تغذیه
چکیده انگلیسی
Eating rate influences affect, and subjective control over eating may be the result of an interaction of objective control with affect. Thus, distress may drive perceptions of control. This should be directly tested in future studies and has implications for how we understand BE.
ناشر
Database: Elsevier - ScienceDirect (ساینس دایرکت)
Journal: Appetite - Volume 128, 1 September 2018, Pages 116-119
نویسندگان
, , ,