آشنایی با موضوع

آسینتوباکتر گروهی از باکتری ها هستند که در آب و خاک وجود دارند. در حالیکه انواع مختلف آسینتوباکتر وجود دارد اما گونه بامانی عامل ۸۰ درصد عفونت های این باکتری در انسان است. هر چند وقت یکبار همه گیری های آسینتوباکتر معمولا در درمانگاه ها و بیمارستان ها گزارش می شود. آسینتوباکتر می تواند طیفی از بیماری ها را ایجاد نماید. این طیف از پنومونی تا عفونت های زخم و عفونت های خونی را شامل می شود و علائم بر حسب نوع عفونت متفاوت خواهد بود. آسینتوباکتر ممکن است در افراد کلونیزه شود و علائمی نداشته باشد. گونه‌های مختلف آسینتوباکتر از باکتری‌های مهم خاک هستند. این باکتری پاتوژن فرصت طلب می‌باشد که بی‌رنگ، غیر متحرک، با سیل گرم منفی ساپروفتیک است. این باکتری از نظر شکل متنوع است و به اشکال باسیل، کوکوباسیل، کوکسی و دیپلوکوک دیده می‌شود. چون اشکال دیپلوکوکی ان در مایعات بدن و محیط‌های کشت جامد ممکن است شکل غالب باشند لذا این باکتری در گستره‌ها به شکل نیسریا می‌باشد و همین موضوع سبب اشتباهاتی می‌گردیده است از جمله آسینتوباکتر جدا شده از مننژیت و سپسیس به اشتباه نیسریا گزارش شده‌است در حالیکه نیسریا اکسیداز تولید می‌کند و آسینتوباکتر تولید نمی‌کند. به همین دلیل این باکتری که قبلاً جزو خانواده نیسریا دسته بندی می‌شد با آنالیز رنا RNA معلوم گردید که متعلق به رسته (Order) سودومونادالس می باشد. این اشتباه رایج باعث شده که کتاب معتبری مثل مرک مانوئل انلاین انرا همچنان جزو خانواده نیسریا قرار دهد در حالیکه منابع معتبر میکروبیولوژی آسینتوباکتر را بر اساس طبقه‌بندی علمی جزو خانواده موراکسلاسه‌آ از رسته سودومونادالس می‌دانند. آسینتوباکتر در حیوانات اهلی و غیر اهلی وجود دارد و تقریباً در ۱۰۰ درصد نمونه های خاک و آب دیده می شود.
در این صفحه تعداد 272 مقاله تخصصی درباره آسینتوباکتر که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI آسینتوباکتر (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: آسینتوباکتر; MDR; multidrug-resistant; XDR; extensively drug-resistant; PDR; pandrug-resistant; CLSI; Clinical and Laboratory Standards Institute; CRE; carbapenem-resistant Enterobacteriaceae; Apramycin; Aminoglycoside; Activity spectrum; Acinetobacter; Pseudomonas ae
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: آسینتوباکتر; Azospirillum; Acinetobacter; Biofertilización; Chromobacterium; Sistemas agroforestales tradicionales; Theobroma cacao; Azospirillum; Acinetobacter; Biofertilization; Chromobacterium; Traditional agroforestry system; Theobroma cacao;