آشنایی با موضوع

کربوکسیلات Carboxylate نمک یا استر یک اسید کربوکسیلیک است. نمک‌های کربوکسیلات عموما دارای فرمول عمومی M(RCOO)n هستند که در آنها، M یک فلز است و n یک عدد صحیح بیشتر یا مساوی یک می‌باشد. همچنین استرهای کربوکسیلات با فرمول عمومی 'RCOOR شناخته می‌شوند. یون کربوکسیلات که همیشه دارای یک بار منفی است با فرمول -RCOO نشان داده می‌شود. نامدارترین گروه‌های کربوکسیلات در زیر آمده‌اند: 1- فرمات یک آنیون با فرمول شیمیایی CHOO− یا HCOO− یا HCO2− است. این ترکیب در واقع آنیون اسید فرمیک است. فرمات ساده ترین آنیون گروه‌های کربوکسیلات است. 2- استات یکی از ماده‌هایی است که می‌توان آن را از اسید استیک بدست آورد. فرمول آنیون استات به صورت CH۳CO۲− و C۲H۳O۲− و CH3COO− نوشته می‌شود. 3- لاکتات با فرمول مولکولی C3H5O3- شکل یونی اسید لاکتیک است. 4- اگزالات (به انگلیسی: Oxalate) یا اکسالات یک دی‌آنیون با فرمول شیمیایی C2O42−، است. 5- سیترات شکل یونی اسید سیتریک است.
در این صفحه تعداد 240 مقاله تخصصی درباره کربوکسیلات که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI کربوکسیلات (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.