آشنایی با موضوع

نوعی از درمان که شیمی درمانی را با پرتودرمانی ترکیب می کند. شیمی درمانی عبارت است از استفاده داروهای درمانگر سرطان که گروه‌های خاصی دارند. داروهای قدیم با داروهای جدید تفاوت دارند و تفاوت این است که در حال حاضر از داروهای گروه هدفمند در درمان سرطان استفاده می‌شود که این دارو روی یک توده سرطانی بیشتر و بهتر اثر می‌گذارد، در حالی که عوارض آنها بر بافت‌های سالم بدن نیز کمتر است. از مزایای رادیوتراپی یا درمان با اشعه این است که به طور معمول نقطه خاصی از بدن یعنی جایی که توده قرار دارد نیز درمان می‌شود. بنابراین اکثر سطح و قسمت‌های بدن به دور از اثرات اشعه خواهد بود و دیگر عارضه‌ای در بافت‌های سالم مگر بافت‌های سالمی که در محدوده تومور بدخیم یا نزدیک بافت سرطانی قرار دارند، نخواهیم داشت؛ اما با این حال عوارض آن در مقایسه با عوارضی که داروهای شیمی درمانی ایجاد می‌کنند نیز بسیار کمتر است.
در این صفحه تعداد 533 مقاله تخصصی درباره کمورادیاسیون که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI کمورادیاسیون (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: کمورادیاسیون; Chemotherapy; Radiation therapy; Head and neck cancer; Chemoradiation; Post-operative; Oral cancer; Oral cavity cancer; Oropharyngeal cancer; Laryngeal cancer; Hypopharyngeal cancer;
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: کمورادیاسیون; QoL, quality of life; CRT, chemoradiation; ND, neck dissection; NDII, Neck Dissection Impairment IndexOropharynx cancer; Squamous cell carcinoma; Chemoradiation; Selective; Superselective; Neck dissection; Quality of life; De-intensification; HPV