آشنایی با موضوع

مایع سازی یک فرایند مشابه مایع شدن است که در آن ماده گرانول از یک وضعیت جامد مانند استاتیک به حالت مایع مانند پویا تبدیل می شود. این فرآیند زمانی اتفاق می افتد که یک مایع (مایع یا گاز) از طریق ماده گرانول عبور کند. هنگامی که یک جریان گاز از طریق یک پایه از ذرات جامد معرفی می شود، از طریق فضای خالی بین ذرات، از طریق بستر حرکت می کند. در سرعت های کم گاز، کشیدن آیرودینامیک بر روی هر ذره نیز کم است و بنابراین بستر در حالت ثابت باقی می ماند. با افزایش سرعت، نیروهای کشش آیرودینامیکی شروع به مقابله با نیروهای گرانشی می کنند، و باعث می شود که بستر به اندازه ذرات حرکت کند. علاوه بر این افزایش سرعت، آن را به یک مقدار بحرانی که در آن نیروهای کشیدن به سمت بالا دقیقا با نیروهای گرانشی به سمت پایین برابر خواهد کرد و باعث خواهد شد که ذرات برای تبدیل شدن به داخل مایع معلق بشوند. در این مقدار بحرانی، گفته می شود بستر سیال شده و رفتار سیال نشان می دهد.
در این صفحه تعداد 1144 مقاله تخصصی درباره مایع سازی که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI مایع سازی (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.