آشنایی با موضوع

بسپار ناهمگن یا کوپلیمر، بسپاری است که از دو یا چند تک پار مختلف تشکیل شده است. برخلاف بسپار همگن یا هموپلیمر که تنها از یک نوع تک پار ساخته شده است. کوپلیمریزاسیون به فرایندی اطلاق می شود که به سنتز شیمیایی بسپار ناهمگن منجر می شود. کوپلیمرهای پیوندی Graft Copolymersدر این کوپلیمرها، یک شاخه اصلی هموپلیمر با تعدادی شاخه جانبی وجود دارد که هر شاخه جانبی، هموپلیمر مونومر دیگری می باشد که روی شاخه اصلی پیوند زده شده است. آرایش یک کوپلیمر پیوندی شامل مونومرهای A بعنوان شاخه اصلی و مونومرهای B بعنوان شاخه فرعی بصورت زیر می‌باشد: AAAAAA،B B، B B. کوپلیمرهای پیوندی را می‌توان با آغاز کردن پلیمریزاسیون مونومری مانند B بصورت رادیکال آزاد در حضور هموپلیمری از مونومر A تهیه کرد. رادیکالهای آزادی که بوجود می آیند باعث برداشته شدنم اتمهایی در امتداد زنجیر پلی (A) می‌شوند. و به این طریق محلهای رادیکالی را بر روی زنجیر بوجود می‌آورند که پس از این محل‌ها پلی (B) می‌تواند رشد پیدا کند. نمونه ای از یک کوپلیمر مهم صنعتی، کوپلیمری است که از حدود 85 درصد کلرید پلی وینیل و 15 درصد استات پلی وینیل تشکیل شده است و به عنوان ماده پایه در اکثر ثباتهای وینیلی بکار می‌رود. از دیگر کوپلیمرهای پیوندی که از اهمیت صنعتی برخوردارند می‌توان پروپن نیتریل بوتا- 1و3 – دین و فنیل اتن را نام برد. تا کنون انواع مختلفی از کو پلیمرهای پیوندی پلی وینیل پیرولیدن تهیه شده است. بخاطر حضور گروه فعال کربونیل، حلقه پیرولیدن بسیار مستعد برای حملات رادیکالی مواد شیمیایی و یا تشعشع می باشد. چنین حملاتی باعث جدا کردن یک پروتون و ایجاد یک مکان پیوند شده می شود که با ایجاد تغییرات مختلف می توان کو پلیمرهای گوناگونی را تهیه نمود.
در این صفحه تعداد 364 مقاله تخصصی درباره کوپلیمرهای پیوندی که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI کوپلیمرهای پیوندی (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: کوپلیمرهای پیوندی; Levan (PubChem CID: 5254051); Styrene (PubChem CID: 7501); Potassium persulfate (PubChem CID: 24412); Dimethylethanolamine (PubChem CID: 7902)Levan; Microbial polysaccharide; Styrene; Graft copolymer
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: کوپلیمرهای پیوندی; BET; Brunauer-Emmett-Teller; DSC; differential scanning calorimetry; FE-SEM; field-emission scanning electron microscopy; FT-IR; Fourier-transform infrared; HMTETA; 1,1,4,7,10,10-hexamethyltriethylenetetramine; H-ZIF; hollow ZIF-8; MMM; mixed-matrix membr