آشنایی با موضوع

هورمون درمانی یا درمان هورمونی Hormone therapy، استفاده از هورمون در درمان پزشکی است. تا سال 2002 هورمون درمانی به طور رایج برای درمان علائم یائسگی و حفظ طولانی مدت سلامت به کار گرفته می شد. سپس آزمایشات بالینی زیادی از اثرات خطرناک آن بر سلامتی پرده برداشتند. هورمون درمانی در گذشته به عنوان روش رایج درمان عوارض پس از یائسگی در زنان(مثل گر گرفتگی و. . . ) به کار گرفته می شد. همچنین تصور بر این بود که هورمون درمانی اثرات طولانی مدت در پیشگیری از بیماری قلبی عروقی و پوکی استخوان دارد. در سال 2002، نگرش ها در رابطه با هورمون درمانی ناگهان تغییر یافت چرا که آزمایشات بالینی وسیعی نشان دادند که خطرات تهدید کننده سلامتی هورمون درمانی در زنان یائسه بیش از فواید آن است. از طرفی هورمون درمانی مانند شیمی درمانی، نوعی از درمان در سرطان پستان است که سلولهای سرطانی را در تمام نقاط بدن (حتی بر سلولهایی که از طریق جریان خون یا عروق لنفاوی به سایر قسمت های بدن پخش شده اند) درمان می کند. هدف از هورمون درمانی ایجاد یک خط دفاعی بر علیه آن دسته از سلوهای سرطانی می باشد که از طریق جلوگیری از رسیدن هورمونهای طبیعی بدن بیمار (استروژن و پروژسترون) رشد سریعتری پیدا می کند. از این رو استفاده از هورمون درمانی در بیمارانی که سلولهای سرطانی آنها دارای گیرنده استروژن یا پروژسترون هستند، موجب افزایش طول عمر بیمار می شود. هورمون درمانی معمولا پس از جراحی جهت جلوگیری از عود تومور استفاده می شود. همچنین جهت کاهش رشد تومور در بیمارانی که قبلاً دچار متاستاز شده اند نیز می توان از این روش استفاده کرد.
در این صفحه تعداد 249 مقاله تخصصی درباره هورمون درمانی، درمان هورمونی که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI هورمون درمانی، درمان هورمونی (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: هورمون درمانی، درمان هورمونی; 6-OHDA; 6-hydroxydopamine; ACE; angiotensin converting enzyme; ACEIs; ACE inhibitors; AII; angiotensin II; AT1; AII type 1 receptor; AT2; AII type 2 receptor; CNS; central nervous system; DA; dopamine; DPN; 2,3-Bis-4-hydroxyphenyl-propionitrile, ER-β ago
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: هورمون درمانی، درمان هورمونی; nowotwór prostaty; terapia hormonalna; radioterapia; radykalna prostatektomia; leczenie skojarzone; Prostate cancer; Hormonal therapy; Radical prostatectomy; Radiation therapy;