آشنایی با موضوع

میان چهر یا اینترفاز از مرحله های چرخه سلولی است. چرخه سلولی، مراحل زندگی یک سلول یوکاریوت می باشد که به ترتیب شامل مراحل G2، S،G1، میتوز و سیتوکینز است و به ۳ مرحله‌ی ابتدایی آن که حدود ۹۰ درصد زندگی سلول در آن سپری می شود مجموعاً اینتر فاز گفته می شود و همچنین ۲ مرحله‌ی پایانی آن، تقسیم سلولی نامیده می شود. به طور خلاصه چرخه سلولی شامل مراحل اینترفاز و تقسیم سلولی است و از پایان یک تقسیم شروع می شود و تا پایان تقسیم بعدی ادامه می‌یابد. 1- مرحله G1در حین میتوز فعالیت های سلول کند می‌شود. وقتی میتوز پایان گرفت، سلول فعالیت های بیوشیمیایی خود را تسریع می‌کند تا به حالت طبیعی بازگردد. تفاوت سرعت تقسیم سلول های مختلف به دلیل تفاوت در مدت زمان همین مرحله است که G1 نامیده می‌شود. 2- مرحله Sمرحله S با نسخه برداری از DNA آغاز می شود. وقتی کپی برداری از DNA تمام می‌شود، تعداد کروموزوم های سلول دوبرابر می‌شود (هر کروموزوم از دو کروماتید مشابه تشکیل شده است. ) و سلول وارد مرحله بعدی می‌گردد. 3- مرحله G2پروتئین هایی ماند کیناز (نوعی آنزیم موثر در فسفریلاسیون پروتئین) که برای تقسیم سلولی ضروری اند، در این مرحله ساخته می‌شوند. کروموزوم ها شروع به متراکم شدن می‌کنند. پروتئینهای لازم برای تشکیل دوک تقسیم نیز سنتز می شوند.
در این صفحه تعداد 338 مقاله تخصصی درباره میان چهر، اینترفاز که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI میان چهر، اینترفاز (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: میان چهر، اینترفاز; Equivalent inhomogeneity; spring layer model; Gurtin-Murdoch model; interphase; random composites; effective properties;