آشنایی با موضوع

دریاچه ایری Lake Erie یکی از دریاچه های بزرگ واقع در آمریکای شمالی است که در مرز ایالات متحده آمریکا با کانادا قرار گرفته است. مساحت دریاچه ایری ۲۵۷۴۴ کیلومتر مربع است. نام این دریاچه در ابتدا "Ergie" بوده، نامی که در زبان قبایل بومی به معنای "گربه" است. شاید دلیل اصلی این نام گذری نیز، رفتار غیر قابل پیش‌بینی و خشونت ذاتی این دریاچه باشدکه بی‌مقدمه و غیر منتظره خود را نشان می‌دهد. دریاچه‌ی ایری تقریباً ۳۸۸ کیلومتر امتداد دارد. البته این دریاچه با عمق تقریبی ۱۹ تا ۶۴ متر، در شمار کم ژرفناترین دریاچه‌های ناحیه‌ی گریت لیکز قرار داشته و به خاطر همین عمق کم است که حال و هوای حاکم بر ایری، تنها در عرض چند دقیقه دستخوش تغییرات شدیدی می‌شود. گفته می‌شود در قرن ۱۷ هزاران مورد غرق شدن کشتی و قایق دراین دریاچه رخ داده؛ هر چند شمار بسیاری از این کشتی‌ها هرگز پیدا نشدند. دریاچه ایری از سوی شمال به ایالت انتاریو در کانادا محدود می‌شود و از سمت جنوب با ایالات آمریکایی اوهایو، پنسیلوانیا و نیویورک و از سوی غرب با ایالت میشیگان در آمریکا هم مرز است. برون‌ریز دریاچه ایری، به‌ویژه در قسمت آبشار نیاگارا با گرداندن توربین سدها، برای آمریکا و کانادا نیروی برق‌آبی تولید می‌کند. جزایر: جزایر دریاچه ایری بیشتر در بخش غربی آن واقع شده‌اند و تعداد آن‌ها جمعاً ۳۱ جزیره است که ۱۸ جزیره متعلق به ایالات متحده و ۱۳ جزیره متعلق به کانادا می‌باشد. بزرگ‌ترین جزیره این دریاچه، پلی نام دارد که دارای اکوسیستمی منحصربه فرد و شکننده است.
در این صفحه تعداد 291 مقاله تخصصی درباره دریاچه ایری که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI دریاچه ایری (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: دریاچه ایری; Hydroacoustic survey; Diel migration; Vessel avoidance; Nearshore habitats; Environmental gradients; Lake Erie; Walleye behavior; Bayesian;
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: دریاچه ایری; Watershed modeling; Eutrophication; Runoff; Great Lakes; Lake Erie; Allochthonous inputs; Non-point source pollution; Algal bloom; SWAT; Soil and Water Assessment Tool; DLBRM; Distributed Large Basin Runoff Model; HSPF; Hydrology Simulation Program-Fort