آشنایی با موضوع

پاراتوبرکلوزیس (به انگلیسی: Paratuberculosis) یا بیماری یون بیماری ای با آلودگی مزمن در نشخوارکنندگان است. این بیماری از مایکوباکتریوم آویوم تحت گونه پاراتوبرکلوزیس می شود و سبب خسارات اقتصادی زیادی در گله های شیری جهان شده است و آن را عاملی در سبب pcr شناسی بیماری کرون در انسان می شناسند. بیماری یون نوعی التهاب مزمن روده ای شدید و پیشرونده است که دستگاهگوارش نشخوارکنندگان اهلی، وحشی و تک سمی ها را درگیر می سازد. در مطالعه انجام شده شناسایی پاراتوبرکلوزیس به روش در نمونه های شیر خام گاوهای شهرکرد بود که روش بررسی آن در مطالعه مقطعی تعداد 100 نمونه شیر خام از گاو های تعدادی از از تمامی نمونه ها dna گاوداریهای صنعتی و نیمه صنعتی شهرکرد به روش تصادفی انتخاب شد و سپس بررسی شدند. نتایج به دست آمده با استفاده از pcr به روش فنل-کلروفورم استخراج گردید و به روش مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند spss نرم افزار یافته ها: براساس نتایج این مطالعه 3نمونه( 3%) از نمونه های شیر از نظر مایکوباکتریوم آویوم تحت گونه پاراتوبرکلوزیس مثبت بودند. از نمونه های شیر، روش map نتیجه گیری: با توجه به نتایج به دست آمده تشخیص می تواند تست ارزشمندی برای شناسایی مایکوباکتریوم آویوم تحت گونه milk -pcr پاراتوبرکلوزیس در گله های شیری باشد. پاراتوبرکلوزیس عامل ایجاد بیماری یون در گاو و سایر نشخوارکنندگان است. در پی بیماری یون به علت کاهش تولید شیر، از دست رفتن ارزش ژنتیکی، افزایش حساسیت به سایر بیماریها، حذف پیش از موعد، افزایش فاصله1/5 میلیارد دلار به صنعت دامپروری/بین گوساله زایی، کاهش وزن در هنگام کشتار و از دست دادن بازار صادرات، هرساله حدود 5 خسارت وارد میشود. این بیماری در سراسر اروپا شایع بوده و از طریق صادرات در بسیاری از کشورها گسترش یافته است. تاکنون وقوع بیماری یون در گاو در استان های مختلف کشور گزارش شده است.
در این صفحه تعداد 380 مقاله تخصصی درباره پاراتوبرکلوزیس که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI پاراتوبرکلوزیس (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: پاراتوبرکلوزیس ; PMMS; Peptide mediated magnetic separation; FPTB; FASTplaqueTB assay; MP; Media Plus; Bacteriophage; Johne's disease; Magnetic separation; Paratuberculosis; Rapid detection;
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: پاراتوبرکلوزیس ; MAP; Mycobacterium avium subsp. paratuberculosis; JD; Johne's disease; qPCR; quantitative real time PCR; HEYM; Herrold's egg yolk media; HCP; hexadecylpyridinium chloride; Mycobacterium avium subsp. paratuberculosis; Johne's disease; Paratuberculosis; Cal