آشنایی با موضوع

بهداشت باروری(Reproductive health) شاخه‌ای از علوم پزشکی و بهداشتی است که در آن دانشجویان طی دوره آموزشی با ابعاد مختلف بهداشت باروری نظیر امور جمعیتی، تغذیه، حقوق، اپیدمیولوژی و تکنیکهای پیشرفته در امر باروری و ناباروری آشنا شده و به امر برنامه‌ریزی، مدیریت، تحقیق و آموزش در امر بهداشت باروری می‌پردازند. دانش آموختگان این رشته در مراکز آموزشی، تحقیقاتی و برنامه‌ریزی به انجام وظیفه در امور بهداشت باروری همت خواهند گماشت. رسالت اصلی این دوره عبارتست از تربیت دانش آموختگان برای تأمین و تکمیل کادر علمی دانشگاه ها و مراکز آموزشی و تحقیقاتی کشور در رشته مامایی و بهداشت باروری، تأمین نیروهای متعهد و متخصص جهت برنامه ریزی، مدیریت و ارزشیابی در امر بهداشت باروری، انجام تحقیقات و دستیابی به آخرین دستاوردهای علمی در زمینه بهداشت باروری در سطح بین المللی. به عبارت دیگر بهداشت باروری یعنی سلامت کامل جسمی، روانی و اجتماعی اجزاء سیستم باروری در سرتاسر طول زندگی. بر این اساس همه مردم باید قادر باشند زندگی جنسی سالم و رضایت بخش داشته و بتوانند آزادانه و مسئولانه در مورد زمان و چگونگی فرزندآوری خود تصمیم گیری کنند. همچنین باید از حق دسترسی به اطلاعات، امکانات و کسب بالاترین استانداردهای بهداشت باروری و جنسی نیز برخوردار باشند. به عبارت دیگر بهداشت باروری حقوق مردان و زنان را در مورد آگاه بودن از دسترسی به روش های تنظیم خانواده و در نهایت حق برخورداری از خدمات مراقبتی بهداشتی مناسب که زنان را قادر به داشتن حاملگی و زایمان ایمن می سازد، تأمین می نماید. در واقع این مقوله با ارائه طیف وسیعی از خدمات بهداشتی، سلامت در تمام طول زندگی (از تولد تا مرگ) را در بر گرفته و هدف آن کمک به افراد و خانواده‌ها در زمینه بهبود وضعیت بهداشتی آنهاست. این حوزه تنظیم خانواده، درمان بیماری‌های منتقل شونده از راه جنسی، بدخیمی‌های دستگاه تناسلی، تشخیص و درمان نازایی، آموزش در زمینه سلامت باروری، به ویژه در جوانان و نوجوانان به همراه آوردن نیازهای تحصیلی و خدماتی این گروه به منظور قادرسازی آنان به برخوردی مثبت و مسئولانه با تمایلات جنسی خود، حقوق جنسی زنان و نیز مشارکت مردان در سلامت باروری، سلامت دوران یائسگی، بهداشت سالمندان و روابط متقابل احترام‌آمیز و برابری جنسیتی و به طور کلی ارتقای سطح سلامت تمام زنان و مردان با شرایط متفاوت (درآمد، سن، مذهب و. . . ) را شامل می شود. بهداشت باروری در حیطه مراقبت‌های اولیه بهداشتی شامل مشاوره و آموزش در زمینه مراقبت‌های اولیه بهداشتی، مراقبت‌های نوزادان به ویژه تغذیه با شیر ماد، مراقبت‌های بهداشتی کودکان و ترویج تغذیه سالم دوره کودکی، خدمات مربوط به مراقبت‌های قبل و بعد از زایمان، زایمان ایمن و مطمئن، پیشگیری و درمان مناسب بیماری‌های مقاربتی از جمله ایدز و کنترل و درمان سرطان‌های دستگاه تولید مثل است. باتوجه به اهمیت و نقش سیاستگذاری و برنامه ریزی صحیح در بهداشت باروری و ارتقاء کیفیت خدمات و موفقیت در رسیدن به اهداف نظام بهداشتی و نیز نقش حساس و تعیین کننده وجود نیروهای آموزشی در مراتب بالای علمی در تربیت مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و باتوجه به تغییرات و گستردگی علوم در دنیا و نیاز به وجود افراد محقق در زمینه بهداشت باروری برای دستیابی به مرزهای دانش و تولید علم، وجود این رشته می‌تواند در سالیان آتی نقش عمده‌ای در بهبود کیفیت خدمات و دستیابی به دستاوردها و پیشرفتهای علمی ایفا نماید.
در این صفحه تعداد 505 مقاله تخصصی درباره بهداشت باروری که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI ترجمه شده بهداشت باروری
مقالات ISI بهداشت باروری (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: بهداشت باروری; Maternal health; Professional midwifery; Traditional birth attendants; Midwives Guatemala; Health services; Reproductive health; Qualitative in-depth interviews;
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: بهداشت باروری; Mancozeb; Reproductive health; Developmental toxicant; Office of Health Assessment and Translation systematic review framework; Pesticide registration review;