آشنایی با موضوع

هوا فضا شاخه ای از فیزیک فضایی و هواشناسی است که در مورد زمان های مختلف شرایط درون سیستم خورشیدی، باد خورشیدی، با تأکید بر فضای اطراف زمین، از جمله شرایط در مگنتوسفر، یونوسفر، ترموسفر و اگزوسفر مطالعه و بررسی می کند. هوا فضا از آب و هوای زمینی جو زمین (تروپوسفر و استراتوسفر) متفاوت است. اصطلاح "هوا فضا" برای اولین بار در دهه 1950 مورد استفاده قرار گرفت و در دهه 1990 استفاده از آن مرسوم شد. به همین ترتیب مهندسی هوافضا هم شاخه‌ای است از مهندسی مکانیک که به بررسی اجسامی که در هوا حرکت می‌کنند می‌پردازد مانند طراحی هواپیما، فضاپیما، ماهواره، ماهواره برها و موضوعات وابسته، طراحی خودروهای کم مصرف و تجهیزات خاص نفت و گاز و سیستم‌های تولید توان و نیروگاهی. این رشته مهندسی به‌طور کلی به دو بخش اصلی هوانوردی و کیهان‌نوردی که تا حدودی با یکدیگر همپوشانی دارند، تقسیم می‌شود و کیهان نوردی بحث داغی در جهان دارد وسایل نقلیه هوایی در شرایط جوی مختلفی پرواز می‌کنند و نیروها و فشارهای متفاوتی بر اجزای آن‌ها وارد می‌شود. در نتیجه این وسایل نقلیه با در نظر گرفتن تکنولوژی‌ها و علوم مهندسی متنوعی شامل آیرودینامیک، پیشرانش، اویونیک، علم مواد و تحلیل سازه‌ها طراحی و ساخته می‌شوند. مهندسی هوافضا مجموعه‌ای از علوم مهندسی ذکر شده می‌باشد و به دلیل پیچیدگی و تنوع موضوعات، مهندسین هوافضا در یکی از زمینه‌ها متخصص می‌شوند.
در این صفحه تعداد 277 مقاله تخصصی درباره هوا فضا که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI هوا فضا (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: هوا فضا; Extreme solar events; Solar flares; Coronal mass ejections; Solar proton events; Solar energetic particles; Space weather; Time-series analysis;