آشنایی با موضوع

الوار قطعات بریده شده چوب است که به عنوان ماده اولیه در کارهای گوناگون نجاری و ساختمان‌سازی و غیره به کار می‌رود. الوار عمدتا برای اهداف ساختاری استفاده می شود اما دارای بسیاری از کاربردهای دیگر نیز هست. معمولاً کنده‌های درختان پس از بریده شدن و حمل به کارخانجات چوب‌بری، در قطعات مستطیل شکلی با طول و عرض و قطر مشخص بریده و خشکانده می‌شوند و پس از آن به بازار مصرف فرستاده می‌شود. 80درصد از الوار تولید شده در جهان از درختان نرم‌چوب و مابقی از درختان سخت‌چوب به دست می‌آید. عمدتا چوب نرم، از گونه های مخروطی از جمله کاج، صنوبر، سدر و هلیلوک است. امروزه در جهان سالانه بیش از سه میلیارد متر مکعب چوب تولید و مصرف می‌شود. در انگلستان، کلمه الوار به ندرت در رابطه با چوب استفاده می شود و دارای چندین معنی دیگر، از جمله موارد استفاده نشده یا ناخواسته است. الوار تبری: الوار تبری بیشتر از چوب‌هایی است که دارای ترک عمیقی باشد که به اصطلاح تبرداران لاپ یا لاش گفته می‌شود و به وسیله تبرزنی و اهرم کردن در ترک گرد بینه اصطلاحاً لاپه می‌شود و با تبر تیز تسطیح شده و جهت کارهای متفرقه خصوصاً تراورس استفاده می‌شود. تراورس ریل‌های راه آهن در طول‌های مختلف کوچک، بزرگ و متوسط تهیه می‌شود.
در این صفحه تعداد 247 مقاله تخصصی درباره الوار (چوب) که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI الوار (چوب) (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.