کد مقاله کد نشریه سال انتشار مقاله انگلیسی نسخه تمام متن
276355 1429672 2015 12 صفحه PDF دانلود رایگان
عنوان انگلیسی مقاله ISI
Project risk as identity threat: explaining the development and consequences of risk discourse in an infrastructure project
ترجمه فارسی عنوان
خطر پروژه به عنوان تهدید هویت: توضیح توسعه و پیامدهای گفتمان خطر در یک پروژه زیربنایی
کلمات کلیدی
ترجمه چکیده
تئوری هویت اجتماعی اجتماعی، دیدگاه جدیدی را در مورد گفتمان ریسک در مدیریت پروژه ارائه می دهد. ریسک پروژه با تهدید هویت اجتماعی در تیم پروژه های زیربنایی همراه است. جلسات پروژه و مصاحبه های گذشته، تغییرات در گفتمان ریسک را در طول زمان نشان می دهد. مسئولیت ریسک ها منجر به رد اطلاعات و درگیری ها می شود. یافته های ما برجسته سازی فرآیندهای هویت اجتماعی در مدیریت ریسک پروژه است. در این مقاله نقش خطر تهدید هویت اجتماعی در گفتمان ریسک در یک پروژه زیربنایی و عواقب آن بررسی شده است. گفتمان خطر برای همکاری بین ذینفعان وجود دارد. ما نشان می دهیم که خطرات تهدید هویت تیم پروژه را تهدید می کنند و منجر به گفتگو هایی درباره اختصاص دادن مسئولیت به مخاطرات خارجی و ایجاد روابط آنها با سهامداران شده است. درنتیجه، تیم پروژه با حذف اطلاعات از ذینفعانی که مسئولیت ایجاد خطرات در این پروژه را بر عهده داشتند، تلاش کرد تا ریسک را از بین ببرد. این روابط بین گروهی را تشدید کرده و منجر به درگیری شد. با توجه به این که فرآیندهای هویت اجتماعی بر روی روشی که ذینفعان در مورد ریسک ها درگیر می کنند و بر آنها تاثیر می گذارند، تاثیر می گذارد، این یافته ها مربوط به طراحی سیستم های مدیریت ریسک در پروژه ها است.
موضوعات مرتبط
مهندسی و علوم پایه سایر رشته های مهندسی مهندسی عمران و سازه
چکیده انگلیسی


• Social identity theory provides novel perspective on risk discourse in project management.
• Project risk is associated with social identity threat in infrastructural project team.
• Project meetings and retrospective interviews show changes in risk discourse over time.
• External attribution of responsibility for risks leads to withholding information and conflict.
• Our findings underscore the importance of social identity processes in project risk management.

This paper explores the role of social identity threat in risk discourse in an infrastructure project, and the consequences risk discourse has for cooperation between stakeholders. We show that risks posed a threat to the identity of the project team, resulting in a discourse focused on attributing responsibility for risks to outsiders and that polarized their relations with stakeholders. Consequently, the project team tried to eliminate risk by withholding information from the stakeholders they regarded responsible for inflicting risks on the project. This exacerbated intergroup relations and led to conflict. Given that social identity processes affect the way stakeholders discuss and handle risks, these findings are relevant for the design of risk management systems in projects.

ناشر
Database: Elsevier - ScienceDirect (ساینس دایرکت)
Journal: International Journal of Project Management - Volume 33, Issue 4, May 2015, Pages 877–888
نویسندگان
, , , , ,