کد مقاله کد نشریه سال انتشار مقاله انگلیسی نسخه تمام متن
4938297 1434804 2017 42 صفحه PDF دانلود رایگان
عنوان انگلیسی مقاله ISI
Is education the mechanism through which family background affects economic outcomes? A generalised approach to mediation analysis
ترجمه فارسی عنوان
آیا آموزش و پرورش مکانیسم است که پس زمینه خانواده تاثیرات اقتصادی است؟ رویکرد تعمیم یافته به تجزیه و تحلیل میانجیگری
ترجمه چکیده
ما به دنبال تحقق بخشیدن به نقش آموزش و پرورش به عنوان یک مکانیسم است که از طریق آن زمینه های خانوادگی بر پیامدهای اقتصادی تأثیر می گذارد. برای این منظور، ما تجزیه و تحلیل میانجیگری را به طور کلی برای درمان های چند بعدی به کار می بریم. این باعث افزایش اعتبار تجزیه و تحلیل میانجیگری برای کاربرد ما می شود، که در آن پس زمینه خانوادگی بیرونی و چند بعدی است. رویکرد ما اجازه می دهد تا نقش میانجیگری آموزش و پرورش در بین ویژگی های پس زمینه متفاوت باشد، در حالی که برآورد اثر کلی آن را نیز در بر می گیرد. برآورد می کنیم که میزان پیشرفت تحصیلی 21 تا 37 درصد از تأثیرات خانوادگی بر درآمد ساعتی در استرالیا را توضیح می دهد و تنها 13 تا 19 درصد از تأثیر آن بر ثروت است. ما استدلال می کنیم که این برآوردها به احتمال زیاد به سمت جلو حرکت می کنند. بنابراین ارتباط بین پیشینه خانوادگی و نتایج اقتصادی عمدتا از طریق مکانیسم های دیگر عمل می کند.
موضوعات مرتبط
علوم انسانی و اجتماعی اقتصاد، اقتصادسنجی و امور مالی اقتصاد و اقتصادسنجی
چکیده انگلیسی
We seek to quantify the role of education as a mechanism through which family background affects economic outcomes. To this end, we generalise mediation analysis to allow for multidimensional treatments. This improves the validity of mediation analysis for our application, in which family background is exogenous and multidimensional. Our approach allows the mediating role of education to vary across background characteristics, whilst also estimating its overall mediating effect. We estimate that educational attainment explains 21%-37% of the family background effect on hourly earnings in Australia, and only 13%-19% of the effect on wealth. We argue that these estimates are likely upward-biased. Therefore the link between family background and economic outcomes operates mostly through other mechanisms.
ناشر
Database: Elsevier - ScienceDirect (ساینس دایرکت)
Journal: Economics of Education Review - Volume 59, August 2017, Pages 1-12
نویسندگان
, ,