کد مقاله کد نشریه سال انتشار مقاله انگلیسی نسخه تمام متن
5110480 1482987 2017 18 صفحه PDF دانلود رایگان
عنوان انگلیسی مقاله ISI
Simulating participatory urban freight transport policy-making: Accounting for heterogeneous stakeholders' preferences and interaction effects
ترجمه فارسی عنوان
شبیه سازی سیاست های مشارکتی حمل و نقل شهری حمل و نقل: حسابداری برای ترجیحات و اثرات متقابل ذینفعان ناهمگن
ترجمه چکیده
این مقاله یک رویکرد جدید برای حمایت از فرایندهای تصمیم گیری مشارکتی در زمینه حمل و نقل حمل و نقل شهری را از طریق ادغام مدل سازی انتخاب گسسته و مدل سازی مبتنی بر عامل ارائه می دهد. این روش مبتنی بر یک شبکه نوآورانه چند لایه و مدل های دینامیکی است و به مطالعه موردی منطقه ترافیک محدود رم اعمال می شود. نتایج شبیه سازی یک رتبه بندی از سیاست های قابل قبول را ایجاد می کند که به حداکثر رساندن ساختن اجماع در حالی که به حداقل رساندن زیان های مفید به دلیل روند مذاکره می باشد. این نتایج می تواند برای حمایت از فرایندهای تصمیم گیری واقعی مشارکتی در سیاست های مربوط به حمل و نقل مورد استفاده قرار گیرد که هم برای ترجیحات ناهمگونی ذینفعان و هم برای اثرات متقابل آن ها مورد توجه قرار می گیرد.
موضوعات مرتبط
علوم انسانی و اجتماعی مدیریت، کسب و کار و حسابداری کسب و کار و مدیریت بین المللی
چکیده انگلیسی
This paper proposes a novel approach to support participatory decision-making processes in the context of urban freight transport through the integration of discrete choice modeling and agent-based modeling. The methodology is based on an innovative multilayer network and opinion dynamics models and applied to the case study of Rome's limited traffic zone. Simulation results produce a ranking of plausible policies that maximize consensus building while minimizing utility losses due to the negotiation process. These results can be used to support real participatory decision-making processes on freight-related policies accounting both for stakeholders' heterogeneous preferences and their interaction effects.
ناشر
Database: Elsevier - ScienceDirect (ساینس دایرکت)
Journal: Transportation Research Part E: Logistics and Transportation Review - Volume 103, July 2017, Pages 69-86
نویسندگان
, , , , , ,