کد مقاله کد نشریه سال انتشار مقاله انگلیسی نسخه تمام متن
6489365 1416510 2017 6 صفحه PDF دانلود رایگان
عنوان انگلیسی مقاله ISI
Scale-up to pilot plant dimensions of plasma processed water generation for fresh-cut lettuce treatment
ترجمه فارسی عنوان
افزایش مقیاس واحد آزمایشگاهی از تولید آب فرآوری شده با پلاسما برای پاکسازی کاهوی تازه بُر
کلمات کلیدی
پاکسازی کاهوی تازه بُر‌، تیمار پلاسمایی، آب فرآوری شده با پلاسما، میکروبیولوژی
فهرست مطالب مقاله
چکیده

کلمات کلیدی

1. مقدمه

جدول 1

مزایا و چالش های PPW (آب فرآوری شده با پلاسما) به عنوان یک روش پاکسازی ملایم در مقایسه با سایر ضد عفونی کننده ها(گندزداها)ی مایع که به طور معمول مورد استفاده قرار می گیرند.

2.مواد و روش‌ها

۱.۲. منبع پلاسمای PLexc 

2.2. افزایش مقیاس منبع پلاسمای PLexc  به PLexc2˚

3.2. تولید هوای فرآوری شده با پلاسما (PPA) و آب فرآوری شده با پلاسما (PPW) 

2.4. نمونه ها و پارامترهای میکروبی

5.2.  گندزدایی کاهوی کاسنی تازه‌بُر 

شکل 1. طرح تنظیم مایکروویو برای تولید PPA (هوای پردازش شده پلاسما) و PPW (آب فرآوری شده با پلاسما) (Krohmann ، Neumann ، و Ehlbeck ، 2005). پساب پلاسما در سمت چپ.

شکل 2. ادغام PLexc2 در واحد تأمین برای تولید PPW در جهت تولید حجم در سطح صنعتی.

شکل 3. طرح تنظیم مایکروویو برای تولید PPA (سمت چپ). طرح تنظیم مایکروویو برای تولید PPW (سمت راست).

شکل 4. طرح ماشین شستشو، پیش غوطه وری‌ها و میز برش.

2.6. بازیابی و تشخیص آلودگی محلی

3. نتایج و بحث

شکل 5. نتایج میکروبی برای حالات 1 ، 2 و 3 . سناریوی 1 - شستشو و آبکشی کاهوی تازه بُر با آب شیر داخل ماشین شستشو و بدون پیش-غوطه وری انجام شد. سناریوی 2 - شستشو و آبکشی کاهوی تازه بُر با آب شیر داخل ماشین شستشو انجام شد ، قبل از آن ، پیش-غوطه وری  با آب شیر (پیش-غوطه وری 2 ، 180 ثانیه) انجام می شد. سناریوی 3 - شستشو و آبکشی کاهوی تازه بُر با آب شیر داخل ماشین شستشو انجام شد، قبل از آن ، پیش-غوطه وری با PPW (پیش-غوطه وری 1 ، 180 ثانیه) انجام شد. از 5 گرم کاهو کاسنی برای ارزیابی میکروبی استفاده شد. آزمایشات با  n=5انجام شد.

شکل 6. نتایج میکروبی برای سناریوهای 4 و 5 .سناریوی 4 - شستشو و آبکشی کاهوی تازه بُر با آب شیر و PPW در داخل ماشین شستشو انجام شد. از PPW برای شستشوی اصلی در مدت زمان 180 ثانیه استفاده شد. پیش-غوطه وری انجام نشده است. سناریوی 5 - شستشو و آبکشی کاهوی تازه بُر با آب شیر و PPW در داخل ماشین شستشو انجام شد. از PPW برای پیش-آبکشی در مدت زمان 30 ثانیه و برای شستشوی اصلی در مدت زمان 180 ثانیه استفاده شد. پیش-غوطه وری با PPW (پیش-غوطه وری 1 ، 180 ثانیه) انجام شد. از 5 گرم کاهو کاسنی برای ارزیابی میکروبی استفاده شد. آزمایش با 5   n=انجام شد.

4. نتیجه گیری

 
ترجمه چکیده
افزایش تقاضای جامعه برای تغذیه سالم همراه با کاهش مستمر تمایل به صرف وقت برای تهیه غذا، منجر به افزایش تقاضای مصرف کننده برای غذای فراوری شده آماده خوردن (غذای راحت) می شود. ایالات متحده آمریکا پیشرو در مصرف و بنابراین بزرگترین بازار برای این نوع از محصولات است. بنابراین سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) تجربه طولانی مدت در ارزیابی عواقب مصرف حداقل محصولات RTE فرآوری شده دارد. این سازمان لیستی از ده غذای خطرناک با سبزیجات برگ دار را منتشر کرد. مراحل پاکسازی مبتنی بر فرآیندهای پلاسما می تواند افزودنی نویدبخشی برای روش‌های تمیز کردن معمولی باشد. پلاسما که اغلب به عنوان ماده چهارم معرفی می شود، از نظر میزان گاز حامل با مقدار مشخصی از بار آزاد ناشی از فرآیندهای یونیزاسیون اتم ها و مولکول های گاز به دلیل تأمین انرژی با حالت گاز متفاوت است. هدایت الکتریکی اجازه می دهد تا انرژی مورد نیاز برای پایداری این حالت را به صورت الکتریکی تأمین کند و به طیف عظیمی از روش های تولید پلاسما با فرکانس برانگیختگی از DC تا چندین گیگاهرتز دسترسی پیدا کند و به این ترتیب دامنه های پارامتر گسترده ای را فراهم می کند. به عنوان مثال انرژی الکترون از 0.5 الکترون ولت تا 10 الکترون ولت. تیمار محصولات طبیعی با تغییر پارامترهایی مانند اندازه، شکل یا مقدار آب کاری چالش برانگیز برای طراحی و بهینه سازی فرآیندهای پلاسما است. عدم اثربخشی فرآیندهای پاکسازی بر روی سطوح فرآورده های غذایی مشکلی کلی ازتمام روش‌های بحث شده است. به منظور غلبه بر این مشکلات، فرآیند پلاسمایی خاصی بر اساس یک مشعل پلاسمای مایکروویو که با هوای فشرده شده و هوای فرآوری شده با پلاسما ( PPA) که به عنوان گاز فرآیند ضد میکروبی عمل می‌کند، ساخته شد. اگر PPA با آب در تماس باشد، آب فرآوری شده با پلاسما ( PPW) ایجاد می شود که خاصیت ضد میکروبی دارد. این فرایند PPW به منظور نشان دادن قابلیت مقیاس پذیری و کاربرد این روش تیمار به یک واحد شستشوی سالاد در مقیاس آزمایشگاهی اجرا شد. در طی آزمایش 45 کیلوگرم کاسنی و حدود 1.500 لیتر ضدعفونی کننده بر پایه پلاسما مصرف شد. این فرآیند با فرآیندهای شیمیایی صنعتی قابل رقابت بود.
موضوعات مرتبط
مهندسی و علوم پایه مهندسی شیمی بیو مهندسی (مهندسی زیستی)
چکیده انگلیسی
In order to overcome these problems a specific plasma process was established, based on a microwave plasma torch operated with compressed air delivering plasma processed air (PPA) as antimicrobial acting process gas. If PPA is brought into contact with water, plasma processed water (PPW) is generated which has antimicrobial properties. This PPW process was implemented into a pilot-plant scale salad-rinsing unit in order to demonstrate the scalability and applicability of this treatment procedure. During the trial 45 kg Endive (Cichorium endivia) and about 1.500 l of plasma generated disinfectant were consumed. Off the cuff, the process was competitive to industrial established chemical processes.
ناشر
Database: Elsevier - ScienceDirect (ساینس دایرکت)
Journal: Food Packaging and Shelf Life - Volume 14, Part A, December 2017, Pages 40-45
نویسندگان
, , , , ,