کد مقاله کد نشریه سال انتشار مقاله انگلیسی نسخه تمام متن
6934235 1449491 2018 14 صفحه PDF دانلود رایگان
عنوان انگلیسی مقاله ISI
Effect of publication month on citation impact
ترجمه فارسی عنوان
اثر ماه نشر بر تاثیر استناد
کلمات کلیدی
تأثیر استناد، تاریخ انتشار، تجزیه و تحلیل استناد، تقصیر شاخص های کتابشناختی، نقل قول های خود متغیر کنترل خطای سیستماتیک، اعتبار،
ترجمه چکیده
یک روش استاندارد در تجزیه و تحلیل استناد این است که تمام مقالات منتشر شده در یک سال در همان زمان بعد از ارزیابی، به طور ضمنی تمام نشریات را به همان اندازه که در همان تاریخ منتشر می شوند، ارزیابی می کنند. این منجر به تعصب سیستماتیک به نفع نشریات ماه های اولیه و در برابر نشریات ماه های گذشته می شود. این سهم اندازه این اعوجاج را بر تعداد زیادی از نشریات از تمام رشته ها بیش از 15 بار استناد می کند. یافته شده است که نشریات ماههای اولیه از مزایای قابل توجه استناد برخوردار است که از استنادهای دریافت شده در سه سال اول پس از انتشار حاصل می شود. در حالی که مزیت آن برای استنتاج خود نویسنده به عنوان مخالفت با استنادات دیگران قوی تر است، نمی توان آن را با حذف استنادات خود حذف کرد. با توجه به تأثیر مداوم نقل قول های سال های گذشته، این تعصب تنها به آهستگی در طول پنجره های استنادی طولانی کاهش می یابد. با توجه به گستردگی و طولانی بودن تحریم ها، می توان برای حذف این بی توجهی در مطالعات تحقیق و ارزیابی که با استفاده از داده های استنادی استفاده می شود، مفید باشد. نشان داده شده است که این می تواند با استفاده از مفهوم تازه معرفی شده از سیستم های استنادی ماهانه به دست آید.
موضوعات مرتبط
مهندسی و علوم پایه مهندسی کامپیوتر نرم افزارهای علوم کامپیوتر
چکیده انگلیسی
A standard procedure in citation analysis is that all papers published in one year are assessed at the same later point in time, implicitly treating all publications as if they were published at the exact same date. This leads to systematic bias in favor of early-months publications and against late-months publications. This contribution analyses the size of this distortion on a large body of publications from all disciplines over citation windows of up to 15 years. It is found that early-month publications enjoy a substantial citation advantage, which arises from citations received in the first three years after publication. While the advantage is stronger for author self-citations as opposed to citations from others, it cannot be eliminated by excluding self-citations. The bias decreases only slowly over longer citation windows due to the continuing influence of the earlier years' citations. Because of the substantial extent and long persistence of the distortions, it would be useful to remove or control for this bias in research and evaluation studies which use citation data. It is demonstrated that this can be achieved by using the newly introduced concept of month-based citation windows.
ناشر
Database: Elsevier - ScienceDirect (ساینس دایرکت)
Journal: Journal of Informetrics - Volume 12, Issue 1, February 2018, Pages 330-343
نویسندگان
,