کد مقاله کد نشریه سال انتشار مقاله انگلیسی نسخه تمام متن
7264946 1472874 2018 6 صفحه PDF دانلود رایگان
عنوان انگلیسی مقاله ISI
The moderating role of resilience on the relationship between perceived stress and binge eating symptoms among young adult women
ترجمه فارسی عنوان
نقش تعدیل کننده انعطاف پذیری در رابطه ی میان استرس ادراک شده و علائم پرخوری در میان زنان جوان
کلمات کلیدی
فهرست مطالب مقاله


چکیده 

کلمات کلیدی

1.مقدمه

2. اسلوب کار

2.1 شرکت کنندگان

2.2رویه ها

2.3 اندازه گیری ها

2.3.1 جمعیت شناسی

2.3.2شاخص توده بدنی

2.3.3 پرسشنامه استرس ادراک شده(PSS)

2.3.4 پرسشنامه پرخوری(BES)

2.3.5 پرسشنامه کوتاه انعطاف پذیری (BRS)

2.4 راهکار تحلیلی

3. نتایج

جدول1

میانگینها، انحراف های استاندارد و همبستگی  های متغرهای مدل پیشنهادی

جدول2

تحلیل های رگرسیون میان مشخصه های جمعیت شناسی، شاخص توده بدنی، انعطاف پذیری و استرس با پرخوری

جدول3

تاثیرات تعدیل کننده و شرطی انعطاف پذیری بر رابطه میان استرس ادراکی و علائم پرخوری،تغییرات BMI 

4. مباحثه

شکل1. گرافی که رابطه میان استرس ادراکی و انعطاف پذیری را در رابطه با پرخوری نشان می دهد.(مشخصه-های روانشناختی پرخوری، استرس ادراکی، انعطاف پذیری)

4.1 استنباط های بالینی

4.2 محدودی های مطالعاتی

4.3 مسیر آتی

4.4نتیجه گیری
ترجمه چکیده
هدف: نوجوانی و اوایل جوانی دوره هایی از زندگی هستند که برخی افراد در آنها سطح بالاتری از استرس را تجربه می کنند و ممکن است این استرس منجر به پرخوری شود. پرخوری با اختلال همراه، سلامت فیزیکی ضعیف و سطح کیفی پایین زندگی ارتباط داده شده است. با این وجود در رابطه با فاکتورهای حفاظتی ای که می توانند با رفتارهای پرخوری مقابله کنند اطلاعات کمی موجود است. این مقاله نقش تعدیل کندده انعطاف پذیری را در رابطه با ارتباط میان استرس و علائم پرخوری میان دانشجویان جوان مونث بررسی می کند. روش: شرکت کنندگان شامل 297 دختر جوان در محدوده سنی25-18 سال (Mage=19.22 SD=1.51)( که 52 درصد آنها اقلیت قومی بودند) با شاخص توده بدنی در محدوده 15 تا 66 (MBMI=25.01, SD=6.18) هستند. دخترانی که در این مطالعه مقطعی شرکت کردند دانشجویان دانشگاه های غربی یا جنوبی آمریکا هستند. این شرکت کنندگان اطلاعات جمعیت شناختی و قد/وزن خود را ارائه دادند و پرسشنامه های زیر را تکمیل کردند: پرسشنامه استرس ادراک شده، پرسشنامه پرخوری، پرسشنامه انعطاف پذیری. نتایج به این شکل بود: استرس ادراکی بالاتر به طور قابل ملاحظه ای با علائم پرخوری شدیدتر در ارتباط است(b=0.31، p<.01 ). علاوه براین انعطاف پذیری بیشتر با آسیب شناسی پرخوریِ کمتر در ارتباط است(b=-0.20 ، p<.01). تعدیل سازی موردنظرمان در ارتباط میان استرس ادراکی و علائم پرخوری با سطح انعطاف پذیری (b=-0.16 و p<.01) پشتیبانی شد. نتایج: زنانی که استرس بالاتری را درک می کردند با احتمال بیشتری نسبت به زنانی که سطح استرس پایینتری داشتند به سمت پرخوری می رفتند. بااین وجود انعطافپذیری موجب ضعیف شدن این ارتباط می شود. انعطاف پذیری را می توان برای کاهش اثرات منفی استرس ادراکی بر رفتارهای غذایی زنان جوان مورد هدف قرار داد.
موضوعات مرتبط
علوم زیستی و بیوفناوری علم عصب شناسی علوم اعصاب رفتاری
چکیده انگلیسی
Women who perceived higher stress were more likely to engage in binge eating relative to women experiencing low stress; however, resilience attenuated this association. Resilience could be targeted to reduce the negative effects of perceived stress on eating behaviors in young women.
ناشر
Database: Elsevier - ScienceDirect (ساینس دایرکت)
Journal: Eating Behaviors - Volume 29, April 2018, Pages 114-119
نویسندگان
, , , , ,