کد مقاله کد نشریه سال انتشار مقاله انگلیسی نسخه تمام متن
8780974 1600089 2018 4 صفحه PDF دانلود رایگان
عنوان انگلیسی مقاله ISI
Definitive radiation therapy for cervical cancer: Non-white race and public insurance are risk factors for delayed completion, a pilot study
ترجمه فارسی عنوان
یک مطالعه آزمایشی؛ پرتودرمانی قطعی برای سرطان گردن رحم(سرویکس ): نژاد غیر سفید و بیمه عمومی، عوامل خطر برای تاخیر در تکمیل هستند.
کلمات کلیدی
فهرست مطالب مقاله
چکیده

کلمات کلیدی

1.مقدمه

۲.روش ها

جدول ۱ ؛ ویژگی های افراد مورد مطالعه

جدول ۲؛زمان شروع، پایان و مدت زمان پرتودرمانی با استفاده از پرتوهای خارجی و براکی تراپی

جدول ٣ ؛ زمان اتمام و مدت زمان درمان بر اساس وضعیت بیمه

٣.نتایج

جدول ۴ ؛رگرسیون لجستیک  فواصل زمانی پس از تنظیم وضعیت بیمه، عوارض جانبی و ارائه به هیئت تومور.

۴.استنتاج
ترجمه چکیده
این یک مطالعه آزمایشی برای ارزیابی این است که آیا اختلافات نژادی تاثیری در زمان شروع و پایان براکی تراپی و پرتودرمانی لگن با استفاده از پرتوهای خارجی در سرطان های سرویکس که تحت درمان ترکیبی شیمی درمانی و پرتو درمانی قطعی قرار دارند، وجود دارد یا نه. تجزیه و تحلیل گذشته نگری در ارتباط با تمام بیماران مبتلا به سرطان سرویکس که تحت درمان با پرتودرمانی قطعی بین سال های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۶ در یک موسسه واحد انجام شد. جمعيت شناسی بيماران شامل سن، نژاد، وضعيت بيمه و مرحله ای از بیماری که فرد هنگام تشخيص بیماری در آن قرار داشت، بود. تجزیه و تحلیل ها با توجه به تعاریف زیر برای زمان انتظار، انجام شد: فاصله بین تشخیص پاتولوژیک سرطان سرویکس تا (Siegel و همکاران، ۲۰۱۶) شروع پرتودرمانی، (yoo و همکاران، ۲۰۱۷) پایان پرتودرمانی با استفاده از پرتوهای خارجی و(DeSantis و همکاران، ۲۰۱۶) تکمیل پرتودرمانی با استفاده از پرتوهای خارجی به همراه براکی تراپی. از ۵۰ زن، ۲۱ نفر سفید پوست، ۲۵ نفر سیاه پوست و ۴ نفر اسپانیایی بودند. با توجه به تعداد کم، زنان اسپانیایی با زنان سیاه پوست به عنوان گروه غیر سفید پوست در نظر گرفته شدند. سن متوسط زنانی که در این مطاله ی کوهورت بودند ۵۲ سال بود. میانگین روزهای شروع پرتودرمانی ۴۱.۸روز بود: ۳۳.۷روز در بیماران سفید پوست در مقایسه با ۴۷.۸ روز برای بیماران که غیر سفید پوست (مقدار P:۰.۱۰۱). متوسط روز از تشخیص تا اتمام پرتودرمانی لگن با استفاده از پرتوهای خارجی ۸۱.۳ روز بود: ۷۰.۹ روز در بیماران سفید پوست و ۸۸.۹ روز در بیماران غیر سفید پوست(مقدار P:۰.۰۰۶). بیماران غیر سفید پوست احتمالا دارای بیمه عمومی بودند، که با طولانی بودن مدت پرتو درمانی مرتبط است. ما به این نتیجه رسیدیم که بیماران غیر سفید پوست دچار تاخیر در پرتودرمانی با استفاده از پرتوهای خارجی می شوند که بعد از تنظیم وضعیت بیمه آن ها دیگر این تاخیر وجود نداشت.
موضوعات مرتبط
علوم پزشکی و سلامت پزشکی و دندانپزشکی زنان، زایمان و بهداشت زنان
چکیده انگلیسی
We conclude that non-white patients experienced delays to completing external beam radiation therapy, which was no longer present after adjusting for insurance status.
ناشر
Database: Elsevier - ScienceDirect (ساینس دایرکت)
Journal: Gynecologic Oncology Reports - Volume 25, August 2018, Pages 102-105
نویسندگان
, , ,