آشنایی با موضوع

سیگار Cigarette کلمه اى اسپانیایى است که از «سیگارا» به معنى «در کاغذ پیچیدن» مشتق شده است. در انگلیسی به سیگار معمولی یعنی به برگ های خشک و بریده شده گیاه توتون که در کاغذ پیچیده شده باشد سیگارت می گویند و به سیگار برگ یعنی برگ های گیاه توتون که بطور مستقیم بدون پیچیدن در کاغذ استفاده می شود سیگار می گویند. طرز استفاده آن این طور است که یک طرف آن را آتش می زنند و از طرف دیگر دود را به درون ریه‌ها می‌کشند (پُک زدن). نیکوتین موجود در دود تنباکو سبب بروز حالت سرخوشی کوتاه‌مدت می‌شود. سیگار را با پیچیدن تنباکو در کاغذ سیگار که کاغذ نازکی است درست می‌کنند و یا در بیشتر موارد، سیگارهای آماده دارای نام تجاری ساخت کارخانه‌های تولید سیگارت را خریداری می‌کنند. تاریخچه: در سال ۱۹۰۲، جیمز بیوکنن دوک شرکت دخانیات بریتانیا-آمریکا را بنیاد نهاد که در آن‌سوی اقیانوس، رقیب معتبری به نام دخانیات سلطنتی را داشت. در این زمان، که یک دهه تا تولید خودروهای فورد مدل «تی» باقی‌مانده‌بود، دوک برای نخستین بار محصولی تولید کرده‌بود که در سطح دنیا توزیع می‌شد و جهانی‌سازی سیگار توسط وی بنیان‌گذاری شد. نخستین اروپایی که استعمال سیگار را فرا گرفت، فردی به نام «رودریگو دی خِرِز» بود. او پس از بازگشت به موطن خود، قصد داشت نحوه استعمال سیگار را به سایرین نیز آموزش دهد اما در حین این اقدام خود دستگیر شد. بازداشت کنندگان دی خرز معتقد بودند روح او توسط شیطان تسخیر شده است. سیگار حاوی 4000 نوع ماده شیمیایی میباشد و بیش از80 ماده سرطانزا دارد. ،که بسیاری از آنها در زمان روشن کردن و کشیدن سیگار تولید می شوند. لازم به ذکر است حرارت تولید شده در نوک سیگار روشن بالغ بر 900 درجه سانتی گراد می باشد که این حرارت بالا خود موجب تولید بسیاری از ترکیبات شیمیایی دیگر می باشد. در ادامه تعدادی از ترکیبات شناخته شده و مهم سیگار معرفی می گردد. 1- سلولز استات: اغلب فیلترهای سیگار تجزیه پذیر در طبیعت نبوده و در واقع 95 درصد آنها از جنس پلاستیک سلولز استات می باشند، که سالها طول می کشد تا در طبیعت تجزیه و به چرخه محیط زیست بازگردند. 2- چسب سیگار از موادی پلیمری، مواد پایدار کننده در برابر تخریب توسط اکسیژن، مواد نرم و منعطف کننده و کاهش دهنده حالت شیشه ای، مواد تغلیظ کننده و. . . تشیکل شده است. خود ماده چسب هنگام سوختن بوی بدی ایجاد می کند. 3- نیکوتین: نیکوتین یک آلکولوئید (شبه قلیا) بسیار سمی و روغن مانند می باشد. نیکوتین بی رنگ و دارای بوی تندی می باشد. چنانچه در معرض هوا و نور قرار گیرد رنگش تیره شده و تبدیل به صمغ می گردد. نیکوتین تاثیر مضاعف تحریک و سرکوب گردر بدن دارد. یک نخ سیگار حاوی 8 الی 20 میلی گرم نیکوتین است که تنها 1 میلی گرم آن هنگام کشیدن سیگار جذب بدن می گردد. شایان ذکر است که تنها 2 الی 5 میلی گرم نیکوتین سبب تهوع و استفراغ و تنها60 میلی گرم از این ماده مرگ آور می باشد.
در این صفحه تعداد 260 مقاله تخصصی درباره سیگار که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI سیگار (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: سیگار; Pulmonary fibrosis; idiopathic; CT scanner; x-ray; pneumonia; interstitial; diffuse parenchymal lung diseases; cigarettes; CT; computed tomography; COPD; chronic obstructive pulmonary disease; GE; General Electric; ILD; interstitial lung disease; ROI; reg
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: سیگار; NYTS; National Youth Tobacco Survey; TVEM; time-varying effect modeling; OR; odds ratio; Adolescence; E-cigarettes; Cigarettes; Time-varying effect modeling;