آشنایی با موضوع

بطور طبیعی مخاط سینوس ها و بینی از مژک های میکروسکوپی موسوم به سیلیا (cilia) پوشیده شده است. این مویچه ها در داخل فضای قسمت بالایی بینی پیش رفته اند. این موها به گیرنده های بویایی متصل اند که سلول های عصبی تخصصی ای هستند. یک تار عصبی در انتهای هر سلول گیرنده بویایی وجود دارد. این تار به تارهای دیگر میپیوندد تا اعصاب بویایی را که سیگنال ها را به مغز حمل می کنند را تشکیل دهند. مولکول های مواد ابتدا باید توسط لایه مخاطی جذب شوند. در آنجا آنها با سیلیا کنش و واکنش پیدا می کنند که باعث تحریک عصبی می شود. این مژکهای ضرباندار با حرکات ریتمیک به سمت عقب و جلو به مانند یک جاروب میکروسکوپی موکوس که به عنوان چسب عمل کرده و ذرات و گرد و غبار را به خود می چسباند، میکروبها، ذرات محرک، گرد و غبار و مواد حساسیت زا را به دام انداخته و به سمت سوراخهای بینی و یا پشت حلق و معده می رانند.
در این صفحه تعداد 324 مقاله تخصصی درباره سیلیا که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI سیلیا (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: سیلیا; Planar polarity; Cell polarity; Cilia; Asymmetric cell division; Wing hairs; Stereocilia; Convergent extension; Hair follicles; Directional signaling; Planar cell polarity