آشنایی با موضوع

دﯾﻼﺗﻮﻣﺘﺮی ﺗﮑﻨﯿﮑﯽ ﺑﺮای اﻧﺪازه ﮔﯿﺮی ﺗﻐﯿﯿﺮات اﺑﻌﺎدی ﻧﻤﻮﻧﻪ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﺗﺎﺑﻌﯽ از دﻣﺎ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ، در ﺣﺎﻟﯽ ﮐﻪ دﻣﺎی ﻧﻤﻮﻧﻪ ﻃﯽ ﯾﮏ ﻓﺮاﯾﻨﺪ ﮐﻨﺘﺮل ﺷﺪه اﻓﺰاﯾﺶ ﻣﯽ ﯾﺎﺑﺪ. اﯾﻦ ﺗﮑﻨﯿﮏ در ﺑﺴﯿﺎری از اﺳﺘﺎﻧﺪاردﻫﺎی ﺑﯿﻦ اﻟﻤﻠﻠﯽ STM E228،ASTM E831،DIN 51045 ﺑﺼﻮرت دﻗﯿﻖ و ﺑﺎ ﺟﺰﯾﯿﺎت ﮐﺎﻣﻞ ﺗﺸﺮﯾﺢ ﺷﺪه اﺳﺖ. دﯾﻼﺗﻮﻣﺘﺮ ﻏﺎﻟﺒﺎ در ﺑﺨﺶ ﺗﺤﻘﯿﻖ و ﺗﻮﺳﻌﻪ و ﺑﻤـﻨﻈﻮر ﮐﻨﺘﺮل ﮐﯿﻔﯿﺖ ﺟﺎﻣﺪات، ﻣﺎﯾﻌﺎت، ﭘﻮدرﻫﺎ ﺑﻪ ﮐﺎر ﮔﺮﻓﺘﻪ ﻣﯽ ﺷﻮد. در روش دیلاتومتری (Dilatometery)، تغییر طول نمونه بر حسب تغییر دما رسم می شود. این روش، بیشتر از آنکه به عنوان دستگاهی برای آنالیز و شناسایی مواد به کار رود، برای کنترل کیفی و تعیین ضریب انبساط حرارتی مواد مورد توجه است.
در این صفحه تعداد 262 مقاله تخصصی درباره دیلاتومتری که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI دیلاتومتری (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: دیلاتومتری; SiC; silicon carbide; XRD; X-ray diffraction; TM; temperature monitor; DMTR; Dounreay Materials Testing Reactor; DFR; Dounreay Fast Reactor; JRR-2; Japan Research Reactor No.2; JMTR; Japan Materials Testing Reactor; ORNL; Oak Ridge National Laboratory; HF
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: دیلاتومتری; Fast scanning calorimetry; Dilatometry; Isotactic poly(propylene); Mechanical recycling; Nucleating agents; Mechanical properties; Polymer processing; Structure–property relationships; Polymorphism