آشنایی با موضوع

از سال 1850 معلوم شد که فلز تحت تنش تکراری یا نوسانی، در تنشی بمراتب کمتر از تنش لازم برای شکست در اثر یک مرتبه اعمال بار خواهد شکست. شکست هایی که در شرایط بارگذاری دینامیک رخ می دهند، شکستهای خستگی نامیده می شوند، که این نامگذاری احتمالاً مبتنی بر این دلیل است که بطور کلی شکستها فقط پس از یک دوره کار زیاد رخ می دهد. عمر خستگی برای نشان دادن تعداد چرخه های لازم تا رسیدن به نقطه شکست بکار می رود که تعداد آن برای هر فلز فرق می کند. عبارت استحکام خستگی و حد تحمل برای حداکثر سطح تنش قابل اعمال به کار می رود که ضمن تحمل آن عمر مشخصی را طی می کند.
در این صفحه تعداد 393 مقاله تخصصی درباره استحکام خستگی که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI استحکام خستگی (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: استحکام خستگی; Additive manufacturing (AM); Fatigue strength; Ni-based superalloy 718; Defects; The area parameter model; Pores; Lack of fusion; HIP; Surface effect; Statistics of extremes;
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: استحکام خستگی; Non-stationary random vibrations; Power spectral density; Fatigue strength; Shaker testing; Fatigue damage spectrum; Structural dynamics;