آشنایی با موضوع

یک یونومر، همانطور که ممکن است از نامش حدس زده شود، پلیمری حاوی یون است. با وجود این، یک یونومر، چیزی فراتر از پلیمری با گروه­های یونی است. در یک یونومر، زنجیر­های غیرقطبی با هم در دسته‌­هایی جای می­گیرند و گروه‌­های یونی قطبی به سوی هم جذب می­شوند. این گروه­های یونی تمایل دارند خودشان را تا حدی در کناره‌­ها جمع کنند، ولی از آنجایی که آنها به زنجیرهای پلیمری متصل هستند، به راحتی قادر به انجام این کار نمی ­باشند. یونومرها گاهی اوقات با عنوان الاستومرهای گرمانرم شناخته می­شوند. یونومرها نسبت به حل شدن در حلالها بسیار مقاومند زیرا این مواد مطلق نیستند. به عبارت بهتر این مواد نه به حدی یونی هستند که در حلالهای غیرقطبی حل شوند و نه به قدری دارای ویژگی آلی هستند که در حلالهای قطبی محلول باشند. کاربرد اصلی یونومرها در تهیه غشاها برای اعمال گوناگونی نظیر دیـالیز، اسمز معکوس و سلولهای الکترولیتی کلرو قلیا می باشد که خواص تعویض یونی مناسب یونومرها دلیل این کاربردهاست.
در این صفحه تعداد 210 مقاله تخصصی درباره یونومر که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI یونومر (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: یونومر; Perfluorinated sulfonated ionomer; Density functional theory (DFT); Infrared spectroscopy; Single ion conductor; Band broadening; Polarization; Lithiated; Local symmetry; State of hydration; Ionomer; Aquivion; Short side chain;