آشنایی با موضوع

یک نوجوان یک کودک یا جوان است که هنوز به اندازه کافی بزرگ نیست و به عنوان یک بزرگسال شناخته نمی شود. نوجوان یا دوره ی نوجوانی حد فاصل بین کودک و بزرگسالی است که نمی توان حدود و سن دقیقی برای آن تعیین کرد. روانشناسان در این باره بر اساس معیار هایی خاص، سن نوجوانی را از ۱۲ تا ۱۷ سالگی، ۱۳ تا ۱۹ سالگی، ۱۴ تا ۱۹ سالگی و. . در نظر گرفته اند. این سنین از بحرانی ترین دوران عمر انسان است. چرا که تغییرات اساسی و شکل گیری نهایی شخصیت کودک در همین حد فاصل تا بزرگسالی یا همان دوران نوجوانی است.
در این صفحه تعداد 358 مقاله تخصصی درباره نوجوان که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI نوجوان (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: نوجوان ; Juvenile; Isoflavone; Preclinical Toxicity; Diet; Mineralization; Basophilic tubules; BUN; Blood Urea Nitrogen; CPN; Chronic Progressive Nephropathy; Cr; Creatinine; DART; Developmental And Reproductive Toxicity; EOGRT; Extended One-Generation Reproductiv
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: نوجوان ; Juvenile; Antisocial behavior; Parental monitoring; Family conflict; Family support; Peer group; Mediational effectsJoven; Comportamiento antisocial; Supervisión parental; Conflicto familiar; Apoyo familiar; Grupo de amigos; Efectos mediadores