آشنایی با موضوع

میان سینه یا مدیاستن Mediastinum حفره مرکزی قفسه سینه است که از جلو به استخوان جناغ سینه، از پشت به ستون مهره‌ها و از دو طرف توسط شش‌ها احاطه شده‌است و به سه قسمت مدیاستن قدامی میانی و خلفی تقسیم می شود. در مدیاستن قدامی تیموس قرار دارد که در موارد تومورهای تیموس و میاستنی گراوتیموس باید برداشته شود. در مدیاستن میانی قلب قرار گرفته است. در مدیاستن خلفی مری و زنجیره سمپاتیک قرار گرفته است. با توجه به انواع بافت‌های موجود در این ناحیه، انواع مختلف روندهای پاتولوژی در آن اتفاق می افتدو طیف وسیعی از تغییرات نئوپلاستیک غیر نئوپلاستیک می‌توانند موجب ایجاد توده‌های میان‌سینه شوند. به طور کلی توده‌های میان‌سینه به سه دسته عمده توده‌های التهابی، کیست‌ها و تومورها تقسیم می‌شوند و تشخیص‌های افتراقی این توده‌ها بر حسب نوع کمپارتمان و عناصر موجود در هر کمپارتمان، محدود می‌شوند. شایع ترین توده های میان سینه قدامی شامل تیموم، لنفوم و توده های ژرم سل است. گاهی بک توده ایزوله میان سینه بدون درگیری پارانشیم ریه، تظاهر ناشایعی از توبرکلوز است. در میان سینه میانی تومورهای ژرم سل و کیست ها شایع ترند. در مدیاستن خلفی تومورهای نوروژنیک از علل شایع ایجاد توده می باشند. شایع‌ترین ناحیه برای ایجاد تومورهای میان سینه با توجه به سن بیمار متفاوت است. در کودکان توده ها در میان سینه خلفی شایعتر بوده و معمولا خوش خیم هستند. در بالغین توده ها بیشتر در مدیاستن قدامی ایجاد شده و معمولا بدخیم یا (سرطانی) هستند و در سنین ۵۰-۳۰ سال شایع تر هستند. در توده‌هاى مدیاستن که تشخیص داده نشده‌اند، معمولاً به‌منظور بررسى بافت‌شناسى و فراهم‌کردن امکانى براى درمان قطعی، جراحى توصیه مى‌شود. در ضایعات بدخیم، جراحى را مى‌توان با پرتودرمانى یا شیمى‌درمانى ترکیب کرد. رادیو تراپی بعد از جراحی هم در موارد باقی ماندن بافت تومور چه بشکل میکروسکوپیک و چه با ماکروسکوپیک مهم است. در مواردی که تمور کاملا برداشته می شود اصولا نیازی به رادیوتراپی نیست. در مواردی که تومور بطور کامل برداشته نمی شود رادیوتراپی لازم است.
در این صفحه تعداد 324 مقاله تخصصی درباره میان سینه، مدیاستن که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI میان سینه، مدیاستن (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: میان سینه، مدیاستن; bronchoscopy; endoscopy; mediastinoscopy; mediastinum; staging; TBNA; CUS; combined endoscopic and endobronchial ultrasound; EBUS; endobronchial ultrasound; EUS; endoscopic ultrasound; LR; likelihood ratio; NSCLC; non-small cell lung cancer; ROSE; rapid o
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: میان سینه، مدیاستن; Cytoponction sous écho-endoscopie; Médiastin; Lymphonœuds; Tuberculose des ganglions lymphatiques; Technique de diagnostic des maladies de l'appareil respiratoire; Endoscopic ultrasound-guided fine needle aspiration; Mediastinum; Lymph nodes; Lymph n