آشنایی با موضوع

میان‌افزار Middleware رده‌ای از فن‌آوری نرم افزار است که برای یاری رساندن در مدیریت پیچیدگی و عدم تجانس موجود در ماهیت سامانه‌های توزیع شده، طراحی شده است. میان‌افزار به عنوان لایه‌ای در بالای لایه سیستم عامل و در سطح زیرین لایه برنامه کاربردی توزیع شده قرار می‌گیرد. در عمومی‌ترین درک، میان‌افزار یک نرم‌افزار رایانه‌ای است که خدماتی به نرم‌افزارهای کاربردی ورای آن‌هایی که از طریق سیستم‌عامل موجود است ارائه می‌دهد. میان افزار ها به طور معمول در سیستم های توزیع شده استفاده می شود که در آن توسعه نرم افزار با انجام موارد زیر ساده سازی می کند: 1- پیچیدگی های برنامه های توزیع شده را پنهان می کند. 2- ناهمگونی سخت افزار، سیستم عامل ها و پروتکل را پنهان می کند. 3- رابط هایی یکنواخت و سطح بالا را فراهم می کند تا برنامه های سازگار، قابل استفاده مجدد و قابل حمل را درست کنند. 4- مجموعه ای از خدمات رایج را برای به حداقل رساندن دوباره کاری فراهم می کند و همکاری بین برنامه های کاربردی را افزایش می دهد. برخی از دسته بندی های میان افزار ها: 1- میان افزار تراکنش گرا: این نوع از میان افزار ها شامل برنامه های کاربردی مانند مانیتور کردن پردازش تراکنش ها هستند. همچنین سرویس دهنده های وب تراکنش گرا عمل می کنند که این نوع از میان افزار ها بیشتر و بیشتر در حال رایج شدن هستند. 2- میان افزار پیام گرا: این نوع از میان افزار زیر ساخت هایی هستند که دریافت و ارسال پیام ها از برنامه های توزیع شده را پشتیبانی می کند و امکان ذخیره پیام ها در صف و رسیدگی به پیام ها در زمان مناسبی که منابع مورد نیاز آماده باشد و برنامه های کاربردی وابسته به پلتفرم خاصی نیستند، بسیاری از سیستم عامل ها را پوشش می دهد و پیچیدگی پروتکل شبکه را کمتر می کند. 3- میان افزار شی گرا: مبتنی بر الگوی شی گرا هستند و به برنامه ها قابلیت ارسال اشیاء و درخواست خدمات از یک سیستم شی گرا را می دهد. به طور خلاصه، وظیفه آن مدیریت ارتباط بین اشیاء است و ارتباطات همزمان میان مولفه های توزیع شده را پشتیبانی می کند.
در این صفحه تعداد 236 مقاله تخصصی درباره میان‌افزار که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI میان‌افزار (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.