آشنایی با موضوع

آدرس دهی مالتی کست، یک فناوری در شبکه است که که اطلاعات را به طور همزمان به گروهی از گره‌های مقصد تحویل می‌دهد و از این راهکار استفاده می‌کند که هریک از پیوندهای شبکه، پیام را فقط یک بار تحویل می‌دهد و اطلاعات را فقط وقتی کپی می‌کند که پیوندها به دو شاخه تقسیم شوند و به دو مقصد بروند. یک نمونه از یک برنامه کاربردی که می تواند از multicast استفاده کند، یک سرور ویدئو، یک ویدئو را به کانال های شبکه تلویزیون ارسال کند. ویدئو به صورت همزمان با کیفیت بالا با استفاده از سرور قدرتمند ویدئو کلیپ به هر یک از تعداد زیادی از پلت فرم ها که قابلیت تامین پهنای باند را دارند تحویل داده می شود. آدرس های مالتی کست برنامه های مالتی کست همیشه از یک آدرس مالتی کست استفاده میکنند. این آدرس ها به یک گروه مالتی کست اشاره می کنند. سازمان IANA آدرس های کلاس D را برای برنامه های مالتی کست در نظر گرفته است که چهاربیت پر ارزش در اوکتت اول همواره ۱۱۱۰ است در نتیجه رنج آدرس های مالتی کست از ۲۲۴۰۰۰ تا ۲۳۹۲۵۵۲۵۵۲۵۵ خواهد بود. تاریخچه ای از مالتی کست: نیاز به IP multicast به سال های دوری بر می گردد. در اوایل 1990، روترهایی، که توانایی multicast را دارا بودند وجود داشت. اما اغلب روترهایی که در شبکه هایی از IP بودندکه توانایی multicast را نداشتند؛ برای غلبه بر این مشکل بسته های داده های مالتی کست درون بسته های unicast محصور شده و به تونل های ( مسیر هایی از پیش تعیین شده برای روترهای غیر مالتی کست) بین روترهایی که مالتی کست برای آنها فعال است فرستاده می شدند. این شبکه از تونل ها به عنوان ستون فقرات چندپخشی (multicast) شناخته شده بود. هنگام رسیدن به روترهای مالتی کست، بسته های unicast برای بسته های multicast بازگشایی می شدند. در اواخر سال 1990 شرکت ها شروع به جایگزینی این تونل ها به وسیله مسیریابی مالتی کست بومی که اگرچه مالتی کست در روتر های میانی فعال نبود، قادر به جلو بردن بسته های مالتی کست غیر از کپسوله کردن در unicast شدند. تا به امروز مالتی کست به اندازه unicast در شبکه ها گسترش نیافته است.
در این صفحه تعداد 321 مقاله تخصصی درباره مالتی کست، چندپخشی که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI مالتی کست، چندپخشی (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: مالتی کست، چندپخشی; 00-01; 99-00; Workflow; Decentralized execution; Heterogeneous transport protocols; Heterogeneous networks; UDP; Multicast; TCP; ZeroMQ; Complex networks; Centrality; Analytics; Temporal graphs;
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: مالتی کست، چندپخشی; Wireless mesh networks; Multicast; Multi-rate; Bandwidth heterogeneous receivers; Gateway-selection; Multi-channel multi-radio systems;